به همت سازمان بسیج هنرمندان قم؛

مستند «رخ ماه » ویژه معرفی شهید «ابوالفضل ماهرخ» در قم تولید شد

کارگردان مستند «رخ ماه» از تولید این مستند به همت سازمان بسیج هنرمندان و با محوریت معرفی زندگی و شهادت هنرمند شهید ابوالفضل ماهرخ در قم خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، میلاد فرشیدنیا با تشریح اهمیت معرفی شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: معرفی سبک و زندگی و رشادت شهیدان بزرگوار بخصوص شهدای هنرمند، از مهمترین رسالت های نهادهایی همچون سازمان بسیج هنرمندان است زیرا شهدا جان خود را در راه اسلام تقدیم نموده اند و ساخت فیلم، کمترین خدمتی است که می توان برای قدرشناسی از ایثار آنان و صبر و استقامت خانواده های معظم شان و همچنین آشنایی جامعه با این الگوهای ایثار و شهادت انجام داد.

وی با اشاره به شخصیت شهید ابوالفضل ماهرخ گفت: این شهید عزیز یکی از شهیدان شاخص و هنرمند استان قم است که در خانواده ای مذهبی در منطقه دروازه ری قم چشم به جهان گشود و علیرغم اینکه فرزند اول خانواده بود، اما ترجیح داد در جبهه ها حضور یابد و در جهت اطاعت از اوامر ولایت به دفاع از دین و نظام اسلامی بپردازد.

کارگردان «رخ ماه»در خصوص علت انتخاب سوژه شهید ماهرخ برای تولید مستند، اظهار داشت: در دیدار صورت گرفته با خانواده معظم این شهید والامقام و گفتگو با همرزمان وی، جلوه هایی از زندگی شهید ماهرخ از جمله ولایت مداری، احترام به پدر و مادر، روحیه شهادت طلبی، انس با هنر و سایر صفات و ملکات اخلاقی شهید، جلب توجه کرد و جرقه ای برای ساخت مستند زده شد.

لازم به ذکر است: شهید ابوالفضل ماهرخ هنرمند خوشنویسی بود که در جبهه به عنوان خطاط و نیروی واحد اطلاعات عملیات لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) فعالیت می کرد.

ساخت مستند «رخ ماه» با صرف حدود سه ماه زمان پیش تولید و تدوین به تهیه کنندگی سازمان بسیج هنرمندان استان قم همزمان با دهه فجر به پایان رسید، حسن بیاتی مدیرتولید این مستند 30 دقیقه ای می باشد و فاطمه احمدی نیز نویسندگی آن را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار