700 خانوار روستایی در سوادکوه از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند

مدیر عامل آبفار مازندران گفت: در ششمین روز دهه فجر فاز یک مجتمع آبرسانی روستایی «امیر کلا» و مجتمع آبرسانی روستایی«مته کلا-لولاک» و آبرسانی روستایی «خرج » در سوادکوه با حدود بهره مندی 700خانوار از نعمت آب شرب سالم به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۵۹۴۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، در آیین افتتاحیه این پروژه‌ها مجید عبدالهی اظهار داشت: خدا را شاکریم که توانستیم به میمنت دهه مبارک فجر 35 پروژه آبرسانی روستایی با صرف اعتباری بالغ بر 435 میلیارد و 359 میلیون ریال در روستاهای سراسر استان مازندران را آماده افتتاح کنیم .

وی افزود: از مجموع این 35 پروژه آبرسانی روستایی 21 پروژه مجتمعی و 14 پروژه تک روستایی است که در روستاهای 14 شهرستان طی دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد و با بهره برداری از این پروژه ها اهالی 139 روستا با 31هزار و 912 خانوار و جمعیتی بالغ بر 117 هزار و 250 نفر از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

عبدالهی با اشاره به بهره برداری از سه پروژه آبرسانی روستایی در سوادکوه خاطر نشان کرد: این پروژه ها شامل دو مجتمع آبرسانی مته کلا-لولاک و فاز یک مجتمع آبرسانی امیر کلا و آبرسانی تک روستایی خرج است که در مجموع حدود 700 خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

وی با اشاره به مشخصات فیزیکی مجتمع آبرسانی مته کلا- لولاک گفت: برای بهره برداری از این پروژه 7 کیلومتر خط انتقال،ساخت 3 باب مخزن زمینی به حجم 140 متر مکعب و تجهیز و راه اندازی 2 واحد ایستگاه پمپاژ به صرف اعتباری بالغ بر3.284میلیون ریال اجرا شد و 580خانوار خانوار 4 روستای مته کلا-لولاک- پاشاکلا و سنگ نیشت از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به بهره برداری از فاز یک مجتمع آبرسانی امیرکلا با بهره مندی حدود 80 خانوار از آب شرب سالم گفت: برای این پروژه نیز 4 کیلومتر خط انتقال3.5کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع،احداث مخزنی به حجم 50 متر مکعب و احداث و راه اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ با 13.697 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

عبدالهی از بهره مندی 35 خانوار روستایی از آب آشامیدنی با افتتاح پروژه تک روستایی خرج خبر داد و افزود: این پروژه با اجرای یک کیلومتر لوله گذاری خط انتقال،5/1 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع و احداث 100 متر مکعب مخزن زمینی و صرف اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار