رئیس سازمان دانش آموزی فارس در گفت و گو با پانا:

المپیاد آموزشی، فکری و سرگرمی "رویش"در شیراز برگزار می شود+پوستر

رئیس سازمان دانش آموزی فارس از برگزاری دومین المپیاد آموزشی، فکری و سرگرمی " رویش " در 5 اسفند ماه در شیراز خبر داد و افزود: بازی های فکری جایگزینی مناسب برای بازی های مخرب رایانه ای است و تلاش ما در این المپیاد هدایت دانش آموزان به سمت بازی های فکری است.

کد مطلب: ۵۹۴۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محسن کلاری در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس، هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد خلاقیت، تحرک، پرورش و رویش استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی به انرژی ها و علاقمندی ها ی نونهالان و نوجوانان دانست.

وی گفت: در این المپیاد دانش آموزان با بازیهای فکری مطابق استاندارد المپیاد بازی های فکری جهان ( MSO ) آشنا می شوند واین جایگزینی مناسب برای بازی های رایانه ای ناسالم و مخرب است که سبب اتلاف زمان ، و اثرات نامطلوب بر نوجوانان است.

کلاری ادامه داد: بازی های فکری سبب بروز خلاقیت، هیجانات و استعدادها در کنار تعامل های گروهی و فردی در دانش آموزان می شود.

وی در خصوص برگزاری این المپیاد اظهار داشت: با برنامه ریزی و کارشناسی مدونی که از سال گذشته انجام شد و استقبال قابل توجه از سوی دانش آموزان استان سبب شد تا این المپیاد در سال جاری در تاریخ 5 اسفند ماه و با ابعاد گسترده تری در استان برگزار شود.

کلاری از راه اندازی دبیرخانه دایمی این المپیاد در استان فارس خبر داد و افزود: المپیاد رویش از سال آینده به صورت ملی و در سراسر کشور با مرکزیت استان فارس به عنوان دبیرخانه ملی این المپیاد برگزار خواهد شد.

محمد رضا احمدی ، مسئول برگزاری این المپیاد نیز در این گفت و گو ، با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام با توجه به استقبال دانش آموزان تا 30 بهمن ماه تمدید شده است، گفت: تعداد شرکت کننندگان سال قبل بیش از 1000 نفر بود که پیش بینی می شود امسال نیز بیش از 2000 نفر در این المپیاد شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این المپیاد در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می شود و مقام آوران المپیاد امسال به همراه مقام آوران سال گذشته سهمیه ورود به المپیاد ملی سال آینده را کسب خواهند نمود.

وی ویژگی متمایز المپیاد امسال نسبت به سال گذشته را افزوده شدن رشته "کوریدور" دانست و گفت: این رشته یکی از رشته های پر مخاطب در المپیاد بازی های فکری جهانی است و مخاطب بسیار دارد.

مسئول برگزاری این مسابقات اظهار داشت: بازی های فکری " خلاقیت، تمرکز، تحلیل و برنامه ریزی، هوش تجسمی، حل مسئله ، تحلیل و تفکر استراتژیک و هوش فضایی " را به مخاطبان خود می آموزد و فرصت مناسبی برای یادگیری همراه با تفریح و بازی است.

احمدی در خصوص رشته های این مسابقه ابراز داشت: بازی ها در دو مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار می شود و رشته های " برج دومینو، لیوان چینی، جنگا، ریورسی، بلاک آس دو نفره " مربوط به مقطع متوسطه است.

وی رشته های " دومینو تاپلینگ، بلاک آس چهار نفره، کوریدور،روبیک، اتللو، پنتاگو، جنگا و سازه های ماکارونی " را نیز به عنوان بازی های مقطع متوسطه اول و دوم معرفی کرد.

تمام دانش آموزان علاقمند استان فارس تا 30 بهمن ماه مهلت دارند تا از طریق از طریق سایت www.Pishfarfars.ir و یا www.IRMSA.ir برای شرکت در این مسابقات اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار