صبحگاه مشترک دانش آموزی در ساوه برگزار شد

همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، صبحگاه مشترک دانش آموزی در هنرستان شهید اسدی ساوه برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۳۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: توجه به کار آفرینی و مهارت آموزی در کنار تحصیل یکی از اصولی است که باید در نظام آموزشی اهمیت داده شود.

محمدرضا منصوری افزود: متاسفانه دانش‌آموز با مدرک دیپلم فاقد توانایی در کارآفرینی است و این مهم ترین ضعف ما در نظام آموزشی است.

وی ادامه داد: رفع این مهم در گرو تغییر و تحول عمده در نظام آموزشی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی برای تغییر و تحول در نظام آموزشی کشور اظهار داشت: این موضوع به صورت جدی از سوی نمایندگان مجلس مطرح است و باید در مسیر کارآفرینی و مهارت‌آموزی به گونه‌ای حرکت کنیم که اگر یک روزی نفت در کشور ما تمام شد، اقتصاد با چالش مواجه نشود و از طریق تربیت نیروهای متخصص و متعهد اقتصاد کشور را پویا کنیم.

منصوری از تخصیص بودجه خاصی از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش جوانان و نوجوانان کشور خبر داد و ابراز داشت: درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده یک درآمد مطمئن و پایدار است و بخشی از این درآمد در حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هزینه می‌شود.

وی از دهه فجر به عنوان مقطع تاریخی انقلاب و نقطه عطفی در کارنامه ملت ایران یاد کرد که در آن با رهبری امام و حمایت مردم و نیز جانفشانی ایثارگران حکومتی شکل گرفت که سرآمد همه حکومت‌هاست.

مدیر آموزش و پرورش ساوه نیز گفت: دهه فجر حاصل خون مطهر شهدای عزیز و رهبری امام راحل است.

عبداله سالمی با اشاره به شکل‌گیری مبارزات مردمی برای تشکیل این انقلاب گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب مردمی با رهبری امام عزیز توانسته است پس از 38 سال همچنان مقتدر و با عظمت بدرخشد و الگویی برای سایر کشورها باشد.

وی حضور مردم در صحنه و تقدیم شهدای والایی از اقشار مختلف را نمونه‌ای از ایستادگی در برابر دشمنان دانست و ادامه داد: دشمنان انقلاب همواره از حضور مردم هراس دارند.

اجرای سرود دسته جمعی، قرائت مقاله و انجام حرکات ورزشی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار