عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر؛

ساعت 13:30 زمان مناسبی برای اکران مستند نیست

یکی از اعضای هیات انتخاب بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر معتقد است: زمانی که سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، باید بهترین سانس نمایش به آن اختصاص داده شود. پس مسلم است که ساعت 13:30 زمان مناسبی برای اکران مستند در سالن رسانه‌های جمعی نیست.

کد مطلب: ۵۹۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ سام کلانتری اظهار کرد: مسلم است که فیلم مستند باید در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. البته قرار نیست که ما چرخ را از ابتدا اختراع کنیم. بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیا بخش مستند دارند و جشنواره مستقل مستند هم دارند. فجر هم به عنوان جشن ملی سینما از جشنواره‌های این چنینی مستثنی نیست.
وی ادامه داد: شکل اکران مستند در دنیا تغییر کرده است. در بسیاری از جشنواره‌های الف مستندها در کنار سینمای داستانی قرار گرفته و با این فیلم‌ها رقابت می‌‎کنند. ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.
کلانتری در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و این زمان برای اکران مستند انتخاب شده است، حال چه راهکاری برای استقبال هرچه بیشتر از نمایش فیلم‌های مستند وجود دارد، گفت: این به مستندسازان، علاقمندان سینما و اهالی رسانه بازمی‌گردد. فیلم‌های مستند این دوره از جشنواره فیلم فجر قطعاً از نظر تماشاگر با فیلم‌های داستانی قابل رقابت هستند.
گفتنی است که در بخش مستند سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، 11 فیلم روی پرده می‌روند و برای کسب سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و ویژه به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار