به مناسبت فرارسیدن دهه فجر؛

دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در گیلان برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در گیلان همزمان با فرارسیدن دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، محمد حسن پور در نشست خبری درباره برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اینکه جشنواره از روز شنبه ۱۰ بهمن ماه در رشت آغاز می شود، افزود: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده جدول زمان بندی برنامه های جشنواره به سایت اداره فرهنگ و ارشاد رشت مراجعه کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری فجر گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش هنری و نمایشگاهی برگزار می شود، گفت: در بخش هنری این جشنواره ۱۴ آموزشگاه آزاد موسیقی، سه آموزشگاه فیلمسازی و سه آموزشگاه نمایش حضور دارند.

وی به برخی برنامه های اجرایی در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۱ نمایش صحنه ای، ۱۲ کارگاه نمایش و ۱۰ نمایش خیابانی از جمله برنامه های این بخش را تشکیل می دهند.

حسن پور تصریح کرد: سالن دکتر رحمدل، شهید انصاری، پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و پیاده روی فرهنگی محل های اجرای این نمایش ها است.

وی در ادامه با اشاره به بخش نمایشگاهی دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر در گیلان، ادامه داد: پنج نمایشگاه در طول ایام جشنواره برگزار می شود که از این میان نمایشگاه عکس انقلاب، نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی و نگارگری در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از جمله برنامه های این بخش است.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری فجر گیلان همچنین به برنامه های ایام الله دهه فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت اشاره کرد و افزود: ۱۴ برنامه فرهنگی در ایام الله دهه فجر در سطح شهرستان رشت برگزار می شود.

وی گفت: این برنامه ها شامل برگزاری محفل انس با قرآن، گارکاه ایده تا محصول فجر، بصیرت در فضای مجازی، جام باشگاه های کتاب کودک و نوجوان، تجلیل از ۲۹ شهید انقلاب اسلامی شهرستان، همایش نقش زن در پیروزی انقلاب اسلامی، جشن بزرگ نخبگان فرهنگی، جشن انقلاب اسلامی، همایش فجر انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار