معاون آموزش متوسطه اداره كل شهرستان های استان تهران :

جشنواره استانی ایده برتر زمینه ساز درخشش درجشنواره خوارزمی

معاونت آموزش متوسطه اداره کل شهرستانهای استان تهران از برگزاری دومین جشنواره استانی ایده های برتر دانش آموزی در سال تحصیلی 96- 95 خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، میر رضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره كل شهرستان های استان تهران در جلسه هم اندیشی مدیران پژوهش سرای مناطق در شهرری گفت : از آنجا که پرورش دانش آموزان پژوهنده و خلاق از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین و اولین گام در پژوهش داشتن ایده مناسب و خلاقانه است، برگزاری این جشنواره می تواند مهمترین و نخستین گام در راستای انجام پژوهش هدفمند و هدایت شده توسط دانش آموزان باشد و زمینه حضور پرر نگ و اثر بخش دانش آموزان را در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی و سایر عرصه های علمی مهیا می کند.

معاونت آموزش متوسطه اداره کل شهرستانهای استان تهران با اشاره به این که نخستین جشنواره استانی ایده های برتر دانش آموزی در سال تحصیلی 95-94 با موفقیت در سطح شهرستان های استان تهران برگزار گردید، افزود : اینکه جشنواره امسال در دو مقطع دوره اول و دوم متوسطه برگزار و داوری ها به طور جداگانه انجام و از هر مقطع 50 ایده برگزیده و مراسم اختتامیه دومین جشنواره ایده های برتر دانش آموزی اردیبهشت ماه سال 96 برگزار خواهد شد .

شفیع پور اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیران و دبیران پرتوان و شرکت حداکثری دانش آموزان در این جشنواره، تفکر خلاق و پژوهش میان دانش آموزان نهادینه شود و زمینه کشوری شدن این جشنواره فراهم شود.

معاونت آموزش متوسطه اداره کل شهرستانهای استان تهران در جلسه مدیران پژوهش سراهای شهرستانهای تهران با توجه به اهمیت مطالعه و کتابخوانی ،ایجاد کتابخانه های علمی و عمومی و مرجع در پژوهش سراها برای بهره برداری دانش اموزان راتوصیه نمود.

وی در ادامه با توجه به نقش کلیدی پژوهش سراهاتاکید نمود :اگرما نتوانیم اموزش پرورش را متحول کنیم در دانشگاهها هم نخواهیم توانست .

معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، با توجه به اساس نامه حقوق شهروندی که ریاست محترم جمهوری در راستای توسعه حقوق شهروندی ارائه نمودند خاطر نشان کرد: با توسعه حقوق شهروندی ، شهروندی مطلوب خواهیم داشت تا جایی که هرگز اجازه نخواهد داد به حقوقش تصرف شود.

در ادامه جلسه نایینیان مسوول پژوهش سراهای اداره کل در جلسه مدیران پژوهش سراهای شهرستانهای تهران از برنامه ریزی برای برگزاری گفتمان های مذهبی اقتصادی، اجتماعی و علمی در پژوهش سراها خبرداد.

وی تشکیل انجمن های علمی،اموزش های ترویجی ،پژوهشی، جذب حداکثری دانش اموزان،تشکیل کمیته پژوهش سراها داشتن برنامه سالانه و عملیاتی را تاکید نمود.

شایان ذکر است، پس از سخنان معاونت آموزش متوسطه اداره کل شهرستانها مدیران پژوهش سراهای مناطق به ارائه نقطه نظرات ، دیگاه ها و مشکلات خاص مناطق پرداختند و از برگزیدگان سال قبل تقدیر بعمل آمد .

/خبرنگار: داود اسفندیار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار