اختصاص رتبه نخست كنترل آفات به روش بیولوژیكی در سطح كشور به استان خوزستان

خبرگزاری پانا: استان خوزستان در سطح كشور در خصوص كنترل آفات به روش بیولوژیكی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادكشاورزی خوزستان، مدیر حفظ نباتات سازمان با اعلام این خبر گفت : از مرداد ماه سال جاری تاكنون افزون بر 17 هزار هكتار از مزارع ذرت استان با رهاسازی 17 میلیون فروند زنبور براكون تحت پوشش كنترل بیولوژیكی آفات در فصل جاری قرار گرفته است.
مرتضی امید بخش پیش بینی نمود این سطح تا 28 هزار هكتار اجرا شود كه این سطح مبارزه بیولوژیكی در مزارع ذرت برای استان و كشور یك ركورد جدید محسوب می گردد.
وی به آفات ذرت اشاره نمود و گفت : از جمله آفات ذرت می توان كرم ساقه خوار ذرت ،كرم برگخوار چغندر و كرم برگخوار ذرت را نام برد كه از آفت مهم و كلیدی مزارع ذرت در استان خوزستان می باشد. ولی بعلت اینكه دشمنان طبیعی در زمان ظهور آفات از جمعیت مناسبی برخوردار نیستند در صورت عدم كنترل عوامل خسارت زا بخشی از مزارع متحمل خسارت خواهند شد. و به این دلیل كشاورزان با استفاده از حشرات مفید تولید شده در آزمایشگاه نسبت به پسیشگیری از خسارت و كنترل بیولوژیكی آفت اقدام می كنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان با اعلام این مطلب كه پانزده انسكتاریوم تولید حشرات مفید در خوزستان فعال می باشند تصریح نمود : ده واحد آنها به منظور كنترل آفات ذرت مشغول به تولید و رهاسازی حشرات مفید درسطح مزارع شهرستان ها می باشند و رها سازی حشرات تحت نظر كلینیك های گیاهپزشكی و كارشناسان حفظ نباتات مستقر در مدیریت جهادكشاورزی شهرستان انجام می شود.
وی یادآور شد : استان خوزستان با سطح كشت 115 هزار هكتار ذرت دانه ای و علوفه ای در شهرستان های اندیمشك ،دزفول ،شوش ،گتوند ،شوشتر ،بهبهان ،اهواز و باوی رتبه اول را در كشور به خود اختصاص داده است.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار