معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان محلی امن برای اوقات فراغت دانش آموزان

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را محلی امن برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان توصیف كرد.

کد مطلب: ۵۶۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، قربان در نشستی صمیمی با مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان بر انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین معاونت آموزش ابتدایی و كانون تاكید و اظهار كرد: ترویج فرهنگ كتابخوانی و تشویق دانش آموزان به مشاركت در امر تجهیز كتابخانه های كلاسی در دوره ابتدایی باید به عنوان برنامه ای مهم در تمام بخش ها مورد تاكید قرار گیرد.

وی زمان اوقات فراغت دانش آموزان را بهترین زمان جهت شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان،توصیف و تصریح كرد:كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان محلی امن برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان می باشد و با عنایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به كانون، معاونت ابتدایی این فرصت ایجاد شده را مغتنم می شمارد.

قربان با اعلام اینكه باید با به كارگیری روشهای فعال، ایجاد علاقه به یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم، افزود: كارگروهی متشكل از كارشناسان دو حوزه به بررسی متن پیش نویس تفاهم نامه فی مابین بپردازند تا در آینده با امضای طرفین، اجرایی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای طرح جشنواره جابربن حیان در 20 درصد مدارس ابتدایی كشور، نتایجی از قبیل احترام به خرد جمعی، تشویق به فعالیت گروهی، تقویت اعتماد به نفس، شناسایی استعدادهای دانش آموزان در كنار آموزش ها و هدایت آنان در راستای علاقمندی و توانایی های بالقوه آنان داشته است.

براساس این گزارش، در ابتدای این نشست رضایی، مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با ارائه توضیحاتی از چگونگی اجرای طرح كانون مدرسه، اظهار كرد: امیدوارم این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و به تصویب برسد تا استمرار آن را در آینده نوید دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار