استاندار اردبیل:

توسعه صادرات محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان اردبیل فراهم می شود

استاندار اردبیل گفت: در چند سال اخیر سرعت رشد کشاورزی استان بالا بوده و براین اساس باید با ایجاد صنایع تبدیلی ، بسته بندی مناسب و استاندارد کردن محصولات کشاورزی زمینه توسعه صادرات این محصولات از طریق گمرکات استان فراهم شود.

کد مطلب: ۵۶۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری بیله سوار با اشاره به اینکه صنعت باید در اختیار کشاورزی باشد افزود: توسعه و صادرات محصولات کشاورزی یکی از محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و الگوهای کشت باید به صورت علمی مدیریت و تغییر کند و به سمت کشت محصولات پربازده با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم که به آب کمی نیاز داشته باشد .
وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در امضای تفاهم نامه های اقتصادی و حمل و نقل با جمهوری آذربایجان گفت: این تفاهم نامه ها مقدمه ای برای تسهیل روابط اقتصادی بین کشورهای همسایه است و صادرات محصولات کشاورزی دشت مغان به کشور روسیه از اولویت های این دستاورد بین المللی است .
استاندار اردبیل افزود: اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به شهرستان های شمال استان ارزش و اهمیت این مناطق را در زمینه های آب و خاک نمایان کرد و توسعه شبکه های آبیاری نوین در منطقه ، توسعه روستایی و کاهش مهاجرت ، توجه به معیشت روستاییان و عشایر ، کشت محصولات کشاورزی صادرات محور و اشتغال گسترده جوانان از جمله محاسن این طرح در شمال استان خواهد بود .
در جلسه شورای اداری بیله سوار با محوریت اقتصاد مقاومتی مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی و صنعتی این شهرستان بررسی و تصمیماتی برای حل مشکلات این واحدها اتخاذ شد .
گفتنی است:بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد .
از 10 شهرستان استان اردبیل پنج شهرستان دارای مرزی مشترک به طول 382 کیلومتر با جمهوری آذربایجان می باشند، گمرک بین المللی بیله سوار مغان یکی از مهم ترین گذرگاههای مرزی ایران با آذربایجان است .
این گلوگاه مرزی هر روز شاهد تردد دهها کامیون صادراتی ، وارداتی و ترانزیتی و نیز حدود سه هزار شهروند جمهوری آذربایجان است که برای امور درمانی ، گردشگری و تجارت از آن عبور و به استان اردبیل و دیگر مناطق کشور سفر می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار