دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی:

دومین جشنواره استانی تئاتر فجر در تبریز برگزار می شود

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر فجر از برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر فجر در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۶۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، بابک نهرین در نشست خبری دومین جشنواره تئاتر فجر استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی از ۲۴ تا ۲۸ دی ماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.

وی در مورد میزبانی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: هفت استان به عنوان میزبان جشنواره فجر استانی جشنواره تئاتر فجر مشخص شده بودند که استان آذربایجان شرقی افتخار میزبانی تئاتر فجر را کسب کرد.

نهرین در ادامه سخنان خود ابراز کرد: هدف این چشنواره رقابت نیست بلکه هدف اصلی آن آشنایی هنرمندان تئاتر کشور با تئاتر کشور های همسایه و تبادل فرهنگی و هنری است.

رییس انجمن فرهنگی هنری تئاتر تبریز گفت: با اینکه تئاتر تبریز اولین تئاتر کشور است و از دیدگاه کشوری آثار تولیدی آن کیفیت بالایی دارد ولی از لحاظ امکانات رفاهی در سطح پایینی نسبت به سایر تئاتر ها قرار دارد و همین موضوع باعث کناره گیری بازیگران و کارگردان های مستعد شهر از این هنر شده است.

نهرین درباره برنامه های آتی تئاتر ادامه داد: موزه تئاتر تبریز برنامه در حال اجرای تئاتر است و در این طرح از پیشکسوتان تئاتر کمک فراوانی گرفته شده است. برنامه دیگر«یکشنبه های تئاتری» است که در این برنامه فیلم های مربوط به تئاتر سایر شهر ها و کشور ها پخش شده و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی برای جوانان تأکید کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی کیفیت آثار و توانمندی هنرمندان را ارتقا می دهد و آمیخته شدن علم جوانان و تجربه پیشکسوتان نتایج مطلوبی بر پیشرفت تئاتر دارد.

نهرین در خاتمه ضمن تشکر از مردم استان آذربایجان شرقی از آنان خواست که برای رعایت نظم حین اجرای برنامه ها بلیط ها را از سایت www.ebilit.com تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار