عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

تاییدمشکلات برخی گرمخانه های شهرداری/برخورد نامناسب با کارتن خوابها

یک عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران درباره عدم استقبال کارتن خواب ها از گرمخانه ها به دلیل برخورد نامناسب با این افراد گفت:برخی گرمخانه ها در اختیار شرکت هایی هستند که طرف قرارداد با شهرداری تهران هستندو استانداردهای لازم را در برخورد و ارایه خدمات اجرا نمی کنند این موضوع سبب عدم استقبال کارتن خواب ها می‌شود.

کد مطلب: ۵۶۶۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

احمد حکیمی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص استقبال کارتن خواب ها از گرمخانه های شهر تهران به دلیل برخورد نامناسب با این افراد اظهارداشت: فضاهایی که شهرداری تهران احداث می کند، به طور معمول در اختیار بهره بردار است یعنی در اختیار شرکت ها، مجموعه ها یا سازمان های مردم نهادی قرار می گیرد که آن ها مدیریت می کنند. در بقیه خدمات شهری همچون سد معبر، شهربان و اموراتی که با بدنه جامعه سر و کار دارد، این موضوعات را داشتیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه مکان هایی که شهرداری تهران احداث می کند به لحاظ قانون زیر مجموعه این نهاد است، وقتی به شرکت ها برای ارائه خدمات واگذار می شود، شهرداری مسئولیت دارد. گرمخانه ها هم در این مجموعه هستند و ما مراکزی داشتیم که برای ترک اعتیاد بود مانند مجموعه بهاران.

وی ادامه داد: گرمخانه ها وقتی در اختیار مجموعه های دیگری که با شهرداری تهران طرف قرداد هستند، قرار می گیرد، تکلیف شهرداری را ساقط نمی کند. بنابراین می بایست در واگذاری مجموعه ها، استانداردها مخصوصا پرسنل که خدمات می دهند در نوع مواجهه با نیازمندان رعایت شود.

حکیمی پور همچنین با یادآوری برخورد با بعضی دستفروشان خاطرنشان کرد: سابقه برخورد نامناسب با دستفروشان را داشته ایم و من این موضوع که فضاها به شرکت ها واگذار می شود و آن ها درست برخورد می کنند را به عنوان عضو شورای شهر تهران قبول ندارم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری در واگذاری اماکن باید استانداردهای کاری را رعایت کند، گفت: آموزش پرسنل، نحوه برخورد و نحوه ارائه خدمت باید رعایت شود که متأسفانه در این بخش با مشکل روبرو هستیم به خاطر اینکه بیشترین اولویت شرکت های خدماتی موضوع اقتصادی و درآمدی است تا ارائه خدمت.

وی همچنین به استقبال سازمان های مردم نهاد به منظور بهره مندی از اماکنی که شهرداری واگذار می کند، بیان کرد: معتقدم واگذاری فضاهایی از این دست باید در اختیار مجموعه هایی قرار گیرد که خدمات ارائه می دهند. از طرفی NGO هایی هستند که حاضرند در این زمینه داوطلبانه خدمات ارائه کنند. بنابراین رویکرد شهرداری باید به گونه ای باشد که این مراکز را به این سازمان های مردمی فعال در این حوزه ها واگذار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار