رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران:

وجود ۳۰۰ قهوه خانه در منطقه ۱۷ تهران کذب است

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران گفت: در منطقه 17 تهران 45 قهوه خانه داری پروانه کسب وجود دارد و به طور قانونی فعالیت می نمایند و 27 پرونده در حال تکمیل جهت اخذ پروانه کسب وجود دارد.

کد مطلب: ۵۶۵۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهر تهران، محسن نظری رئیس اتحادیه قهوه خانه داران شهر تهران با اشاره به موارد فوق در خصوص ادعای دکتر رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران که چندی پیش در صحن شورا مدعی شده بود در منطقه ۱۷ تهران ۳۰۰ واحد صنفی قهوه خانه وجود دارد اظهار داشت: در کل شهر تهران ۳۸۷ پرونده برای صدور مجوز در دست اقدام است. این تعداد پرونده شامل رسته های قهوه خانه معمولی، قهوه خانه سنتی، سفره خانه سنتی، دیزی سرا و فروش اسباب و لوازم قلیان است. در منطقه ۱۷ تهران، تنها ۴۵ قهوه خانه دارای مجوز موجود است.

وی افزود: حدودا ۲۷ پرونده برای اخذ مجوز قهوه خانه در منطقه 17 در دست اقدام برای اخذ پروانه کسب وجود دارد که پس از تکمیل مدارک و تایید بازرسین اتحادیه، پروانه کسب صادر می گردد.

نظری با بیان اینکه صراحتا آمار ارائه شده در خصوص وجود 300 قهوه خانه در کوچکترین منطقه تهران را رد می کنم، تاکید کرد: اولا آمار ارائه شده در خصوص قهوه خانه های منطقه 17 اشتباه است و ثانیا قهوه خانه های سطح شهر توسط بازرسان اتحادیه و ماموران معاونت اماکن نیروی انتظامی به طور مستمر برای ساماندهی کنترل می شود. ضمنا تمامی قهوه خانه های شهر برای بالا بردن ضریب نظارت و کنترل به دوربین های مدار بسته مجهز است.

وی گفت: با توجه به سخنان دکتر حافظی، اگر 300 قهوه خانه در کوچکترین منطقه تهران وجود داشته باشد با این حساب در کل مناطق 22 گانه شهر تهران حدود 6600 قهوه خانه وجود دارد که آمار ارائه شده طبق مستندات ما در اتحادیه مغایرت بسیاری دارد و به نظر بنده معضل بیکاری و اقتصادی باعث شده که مردم بیشتر به این صنف روی آورند.

نظری اظهار داشت: بازرسان اتحادیه، در سطح مناطق شهر تهران به صورت فعال و مستمر در حال رصد مکان هایی که بدون مجوز قلیان ارائه می کنند هستند و تاکنون نزدیک به ۳۰۰ مورد بازرسی انجام شده و با متخلفان طبق قانون نظام صنفی برخورد لازم صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران خاطرنشان کرد: کمیسیون عالی نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته به علت بهتر شدن فضای کسب و کار، حریم صنفی را در تمامی صنوف برداشت که این حذف حریم باعث شده تراکم و تعداد قهوه خانه ها در شهر تهران رو به افزایش باشد و این مسئله باعث ایجاد مشکلات زیادی در جهت کسب و کار اعضای قدیمی صنف قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی ایجاد نموده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما خواستار این هستیم که مجددا قانون حدود صنفی اعمال شود و این قانون راهکاری برای کنترل افزایش قهوه خانه ها در سطح شهر تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار