اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با پانا:

15 دلار برای پسته ایرانی زیاد است/چین و روسیه بزرگترین خریداران پسته ایرانی

خبرگزاری پانا: اسدالله عسگر اولادی با بیان اینکه 15 دلار برای هر کیلو پسته زیاد است و موجب از دست رفتن مشتری می شود ، گفت: با توجه به قیمت پسته آمریکایی قیمتی که می توان برای محصول ایرانی در نظر گرفت 9 دلار است.

کد مطلب: ۵۶۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

اسدالله عسگر اولادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص قیمت پسته صادراتی اظهار کرد: طی چند ماه گذشته قیمت پسته صادراتی تا 15 دلار هم رسید اما صادرکنندگان مجبور به کاهش قیمت و تخفیف شدن چرا که با این نرخ پسته در بازار بین المللی خریدار نداشت.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به اینکه اکنون ارزش ریال نسبت به دلار کاهش یافته آیا قیمت 15 دلار برای هر کیلو پسته ایرانی زیاد است، بیان کرد: در حال حاضر مرغوب ترین پسته آمریکایی بین 9 تا 10 دلار و عرضه آن هم نا محدود است؛ با توجه به قیمت پسته آمریکایی حداکثر قیمتی که می توان برای پسته صادراتی در نظر گرفت 9 دلار است.

عسگراولادی درخصوص صادرات پسته نیز توضیح داد: طی چهار ماهه دوم سال (مهر، آبان، آذر، دی) 90 هزار تن پسته از محصول نو صادر شده است؛ و از محصول کهنه نیز 20 هزار تن صادرات صورت گرفته یعنی در در مجموع 110 هزار تن پسته صادر شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین پیش بینی کرد: طی چند ماه آینده نیز 25 هزار تن دیگر بتوانیم تا پایان سال صادرات داشته باشیم البته صادرات تا پایان خرداد ماه سال آینده تمام خواهد شد.

وی درباره خریداران پسته ایرانی نیز گفت: تمام دنیا پسته ایرانی می خرند حتی آمریکا که بزرگترین رقیب ماست از پسته ایرانی استقبال می کند؛ پس از پسته خرما و کشمش ایرانی بسیار مورد توجه است.

به گفته عسگر اولادی، چین و روسیه از بزرگترین خریداران پسته ایرانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار