برگزاری کارگاه پیشگیری از بیماریهای ایدز و سالک در گتوند

کارگاه پیشگیری از بیماریهای ایدز و سالک در آموزشگاه مهد دانش شهرستان گتوند با حضور رضایی بهورز خانه بهداشت و عوض پور کارشناس مرکز بهداشت برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۴۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ،در این کارگاه پیرامون علائم ،راه های انتقال و پیشگیری بیماری ها توضیحاتی داده شد که رضایی در خصوص بیماری ایدز گفت: این بیماری یک بیماری ویروسی سیستم ایمنی بدن است.یعنی ویروس بعد از ورود به بدن سیستم ایمنی بدن را درگیر می کند.

این بیماری از طریق خون ،تماس جنسی،از مادر به جنین،بارداری و پس از آن(از طریق شیر دادن) نوزاد انتقال می یابد و این بیماری اوایل از طریق خون و فرآورده های خون انتقال پیدا میکند ولی در حال حاضر از طریق روابط جنسی بیشترین آلودگی را ایجاد می کند.
وی افزود : راه های پیشگیری، پرهیز از تزریق و یا خالکوبی با سوزن و سرنگ مشترک ـ،پایبندی به اصول خانوادگی و پرهیز از تماس جنسی غیر ایمن می باشد.
وی در ادامه در مورد بیماری سالک گفت: این بیماری توسط پشه های خاکی ایجاد می شوند و محل زندگی این پشه در نخاله های ساختمانی ، کود های حیوانی و علوفه های خشک می باشد و زخمی که در سطح بدن ایجاد می شود و بیشتر از ۲هفته بہبود پیدا نکند باید به سالک شک کرد و به مراکز درمانی مراجعه نمود.
رضایی در پایان به راه های پیشگیری آن اشاره کرد و افزود: استفاده از پشه بند روی پنجره ها ـ استفاده از حشره کش ها و پماد های ضد حشره ، جمع کردن نخاله ها از اطراف محل زندگی افراد مراجعه به مراکز درمانی بعد از مشاهده ی زخم از جمله راه های پیشگیری می باشد.
/حسین رحیمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار