در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

فقدان مدیریت پسماند در10درصد بیمارستان‌ ها/40درصد پساب‌ها عفونی است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام اینکه 10 درصد بیمارستان ها از استاندارد مدیریت پسماند برخوردار نیستند، گفت: 40 درصد پساب های بیمارستانی عفونی هستند.

کد مطلب: ۵۶۲۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

خسرو صادق نیت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اهمیت جایگاه بهداشت محیط و حرفه ای در بیمارستان ها اظهارداشت: در حال حاضر اکثر بیمارستان ها کار تفکیک زباله را به خوبی انجام می دهند اما 10 درصد بیمارستان ها عملکرد خوبی در زمینه مدیریت پسماند ندارند که این موضوع یکی از چالش های بیمارستان ها در رابطه با بحث عفونت های بیمارستانی است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: تأثیر محیط بیمارستان در افزایش عفونت هایی که ناشی از این محیط هستند بر سلامت پرسنل و بیماران بسیار اهمیت دارد که باید به آن توجه شود از این رو بیمارستان ها ملزم به مدیریت پسماندهای خود هستند که در تفاهم نامه ای هم که با سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با پسماندهای بیمارستانی داشتیم، قرار شد این موضوع در سریعترین زمان ممکن به وضعیت مطلوب خود دست یابد.

وی تصریح کرد: دستگاه هایی که در حال حاضر در بیمارستان های مجهز وجود دارد به تأیید سازمان محیط زیست رسیده است اما پس از تفکیک زباله باید شهرداری نیز به عملکرد خوب به درستی عمل کند اما متأسفانه شهرداری در این رابطه به خوبی عمل نمی ‌کند.

صادق نیت با تأکید بر اینکه 40 درصد پساب های بیمارستانی عفونی هستند، گفت: آلودگی این پساب ها با استفاده از دستگاه های تصفیه باید کاهش پیدا کرده و بی خطر شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد بیمارستان ها در حوزه پسماند نیز توضیح داد: نظارت کارشناسان بهداشت مستقر در بیمارستان ها از عملکرد بیمارستان ها در رابطه با تفکیک زباله ها انجام می شود و در مرحله بعدی این بیمارستان ها اعتبارسنجی می شوند تا مشکل پسماندهای بیمارستانی حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار