گلایه مشاور ابتکار از بلاتکلیفی لایحه محیط بانان در گفتگو با پانا:

حفاظت از پارک یک میلیون هکتاری خارتوران با6محیطبان/مجوز استخدام نداریم

مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فقر شدید تعداد محیط بان در کشور از بلاتکلیفی لایحه حمایت از محیط بانان گلایه کرد.

کد مطلب: ۵۶۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل کهرم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به استاندارد تعداد محیط بانان اظهارداشت: در حال حاضر تعداد محیط بانان در کشور ما کمتر از 2700 نفر است و 4 برابر با استاندارد خود فرق می کند.

مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 10 درصد از خاک کشور در اختیار این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر این مساحت در آمریکا حداقل 10 هزار نفر محیط بان داشت اما در کشور ما با کمبود شدید محیط بان روبرو هستیم و سال های سال است که اجازه استخدام 1000 محیط بان را می خواهیم اما مجوزی داده نمی شود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها فقیرترین سازمان های کشور هستند. بودجه ای ندارند از طرفی حق استخدام هم ندارند لذا می بینیم فضای 1 میلیون و 200 هزار هکتاری پارک ملی خارتوران با 6 نفر محیط بان اداره می شود و تجهیزات بسیار ناچیز است.

کهرم در ادامه با بیان اینکه علاوه بر کمبود پرسنل محیط بانی، سازمان حفاظت محیط زیست با کمبود بودجه نیز روبروست، گفت: وقتی پرسنل، تجهیزات و امکانات در اختیار این سازمان نیست چه انتظاری از این سازمان می توان داشت.

مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لایحه حمایت از محیط بانان نیز بیان کرد: هنوز این لایحه به سرانجام نرسیده و از آن حمایت نمی شود. با گذشت چندماه از ارسال لایحه حمایت از محیط بانان این لایحه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند حمایت است، گفت: اگر از این سازمان حمایت نشود چطور می توان از محیط زیست حفاظت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار