هجدهمین مانور زلزله با مشارکت اعضای کانون های دانش آموزی در قم

معاون امور جوانان قم از برگزاری هجدهمین مانور زلزله با مشارکت اعضای کانون های دانش آموزی و با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" خبر داد.

کد مطلب: ۵۵۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از پایگاه خبری رهپویان قم؛ محمد مصباحی اظهار کرد: همه ساله در آذرماه، مانور سراسری زلزله و ایمنی در سطح تمامی مدارس کشور با هدف افزایش سطح آگاهی و افزایش ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله برگزار می ­شود.

وی افزود: از سال گذشته کمیته راهبری مانور، اجرای مرحله جدید مانور با رویکرد جامعه محور را مورد تصویب قرار داد و مقرر شد به تدریج در کنار دانش آموزان، ساکنین محله ­های مجاور مدارس نیز در فرایند اجرای مانور مشارکت داده شوند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: در سال جاری مانور زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن،جامعه تاب آور" در قم امکان اجرایی شدن این مانور همزمان با سراسر استان ها فراهم شده است.
مصباحی بیان کرد: جلسه مشترک هماهنگی مانور زلزله با حضور مدیریت بحران استانداری قم نمایندگان سایر دستگاه های خدمت رسان برگزار شد و همچنین بازدید میدانی از مدرسه فرزانگان استان محل برگزاری جلسه هماهنگی سناریوی مانور صورت گرفت.

وی با اشاره به آموزش و تمرین خروج ایمن، پناهگیری و تخلیه اضطراری، پانسمان، بانداژ و حمل مصدوم ویژه کانون های دانش آموزی در دبیرستان فرزانگان قم، گفت: این آماده سازی با هدف اجرای هجدهمین مانور زلزله و ایمنی با مشارکت اعضای کانون های دانش آموزی قم برگزار شد.
گفتنی است، در این مانور معاونت امور جوانان، امداد و نجات جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، سازمان دانش آموزی، شهرداری، مدیریت بحران و صدا و سیما نقش اصلی برنامه را عهده دار هستند که مدیریت میدانی این مانور، به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار