در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

فروش سیگار در دکه های مطبوعاتی/بی توجهی شهرداری در برخورد بامتخلفان

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص حذف سیگار از دکه های مطبوعات گفت: فروش محصولات دخانی در دکه های روزنامه فروشی با فعالیت آن ها منافات دارد و شهرداری باید در این زمینه اقدام جدی کند.

کد مطلب: ۵۵۶۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

خسرو صادق نیت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه فروش سیگار از سوی اصناف باید دارای مجوز باشد، اظهارداشت: 6 ماه است که به طور رسمی لیست صنوفی که برای عرضه دخانیات مجوز دارند، ارائه شده است. در این لیست نحوه عرضه و چگونگی دریافت مجوز توزیع دخانیات توسط اصنافی که مجوز دارند نیز عنوان شده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: مهلتی که به اصناف داده شده به پایان رسیده و افرادی که دارای مجوز هستند می توانند به صورت قانونی فعالیت کنند و کسانی که مجوز ندارند، نمی توانند این کار را انجام دهند و اگر فعالیتی در این زمینه داشته باشند کار غیرقانونی کرده اند.

وی ادامه داد: طرح مقابله با مراکز عرضه محصولات دخانی فاقد مجوز از اول مرداد آغاز شده است و در این طرح ممنوعیت فروش سیگار در دکه ‌های روزنامه فروشی اعمال می شود. در این طرح ساماندهی عرضه سیگار وزارت صنعت، اداره اماکن و در نهایت وزارت بهداشت موظف هستند اقداماتی را انجام دهند. ضمن اینکه بازرسان وزارت بهداشت به این موضوع به عنوان یک موضوع مهم توجه دارند و اگر موارد تخلفی مشاهده شود حتما با آن برخورد خواهد شد.

صادق نیت در ادامه درخصوص قانونی بودن یا نبودن عرضه سیگار در دکه های مطبوعات نیز توضیح داد: دکه های روزنامه فروشی، مسئول فروش محصولات فرهنگی هستند و سیگار محصولی غیرفرهنگی است و فروش آن در این دکه ها با آنچه که وظیفه اصناف است منافات جدی دارد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به اینکه مدیریت دکه های مطبوعاتی در سطح شهر در حیطه وظایف شهرداری است، وزارت بهداشت از شهرداری درخواست کرده که نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام دهد و با موارد تخلف نیز برخورد مناسب را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار