مدیرعامل بورس انرژی در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

فروش اوراق سلف نفتی در انتظار اقدام وزارت نفت و بانک مرکزی

خبرگزاری پانا: مدیر عامل بورس انرژی از انجام شدن مقدمات ارایه اوراق سلف نفتی در بورس انرژی خبر داد و گفت: اکنون منتظر اقدام وزارت نفت و بانک مرکزی هستیم.

کد مطلب: ۵۵۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد


شاپور محمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی اظهار کرد: مقدمات عرضه سلف نفتی در بورس انرژی انجام شده اکنون منتظر اقدام وزارت نفت و بانک مرکزی هستیم.

محمدی افزود: بورس انرژی به عنوان بازار معاملات ثانویه این اوراق در بورس انرژی انجام خواهد شد و این سازمان همکاری لازم را با بانک مرکزی، وزارت نفت و تامین سرمایه امید و بانک سپه دارد.

مدیرعامل بورس انرژی در خصوص نقدشوندگی اوراق سلف نفتی بیان کرد: اوراق سلف نفتی دارای سر رسید سال 94 است و مردم می توانند قبل از سر رسید می توانند با عرضه در بورس انرژی ،اوراق را به وجه نقد تبدیل کنند.

محمدی تصریح کرد: اگر قیمت جهانی نفت افزایش یابد، مردم از طریق فروش این اوراق به اشخاص دیگر، در صورتی که قیمت نفت بالاتر باشد، بازده بالاتری را هم دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه ارایه اوراق سلف نفتی در بورس انرژی معاملات و قیمت گذاری محصولات نفتی را با شفافیت بیشتری همراه می سازد، گفت: اوراق سلف نفتی دارای اختیار فروش تبعی است و خریدار این اوراق در فروش آن مختار است که در سررسید به شرکت نفت بفروشد یا از طریق بازار به دیگران بفروشد، که همین آپشن، این اوراق را متمایز می کند، چون بازده این اوراق می تواند بیشتر از بازده تعیین شده یا اوراق مشارکت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار