معاون سلامت دامپزشکی استان اردبیل خبرداد:

اطمینان مردم از سلامت دام با نظارت‌های دامپزشکی

معاون سلامت دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم برای اطمینان از سلامت دام خود برای قربان و ذبح شرعی بهتر است با کارشناسان مجرب دامپزشکی مشورت کرده و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنند.

کد مطلب: ۵۳۵۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، رحمان نجفی اظهار کرد: دامپزشکی استان اردبیل همچون سال‌های گذشته امسال نیز با 26 اکیپ ثابت و 16 اکیپ سیار دامپزشکی تلاش می‌کند تا در روز عید قربان به هموطنان در ذبح شرعی و حلال احشام کمک کند.

وی با بیان اینکه در مجموع 80 نفر از پرسنل دامپزشکی شامل کارشناسان و بازرسان بهداشتی از صبح فردا به حال آماده‌باش درآمده‌اند تا با حضور در میادین اصلی شهر و ادارات دامپزشکی به هموطنان ارائه خدمات کنند، افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار ما به صورت تلفنی و حضوری نیز آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند تا به درخواست‌های آنها پاسخ دهند.

معاون سلامت دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم برای اطمینان از سلامت دام خود برای قربان و ذبح شرعی بهتر است با کارشناسان مجرب دامپزشکی مشورت کرده و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنند.

نجفی با اشاره به فعال بودن کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان تصریح کرد: بازرسان بهداشتی ما فعالیت خود را در این روز مضاعف کرده و به صورت ویژه سلامت دام و بهداشتی بودن و ذبح شرعی دام‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.

وی از هموطنان خواست تا نسبت به خرید دام‌های سرو حال و سرزنده اقدام کنند و از خرید دام‌هایی که بیمار بوده و یا زمین‌گیر شدند پرهیز داشته باشند.

معاون سلامت دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم سلامت دام را به صورت زنده تأیید کنیم این کار نیازمند معاینات کارشناسان دامپزشکی است که قطعاً سعی بر این است تا مردم با اطمینان بسیار بالا از سلامت دام گوشت ان را مصرف کنند.

نجفی عنوان کرد: دامپزشکی در مبارزه با بیمار‌ی‌های مشترک و فراگیر دام با حساسیت خاص وارد عمل شده و سعی می‌کند نسبت به تإمین سلامت دام اقدامات قانونی را انجام داده و زمینه را برای ارتقای سلامت دام و همچنین مصرف‌کنندگان فراهم آورد.

وی افزود: هموطنان در صورت نیاز می‌توانند با شماره تلفن 33332800 با کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی و اکیپ‌های ثابت و سیار ما تماس برقرار کرده و نسبت به دریافت خدمات اقدام مناسبی را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار