آغاز ثبت نام پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از 20 شهریور ماه

رییس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از آغاز زمان ثبت‌نام در پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ویژه موسسات قرآنی، عموم مردم و کارکنان دولت از 20 شهریور ماه خبر داد.

کد مطلب: ۵۳۴۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مرتضی خدمتکار در نشست توجیهی پانزدهمین آزمون قرآن و عترت در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با محوریت سوره«صف» با شعار به سوی فرم قرآن در دو بخش موسسات قرانی و عموم علاقمندان و بخش کارکنان دولت برگزار می شود.
وی اظهار داشت:در این دوره آزمون دو رشته آشنایی با صحیفه سجادیه و رشته عقاید قرآنی به رشته های قبلی افزوده شده است.
خدمتکار در ادامه به اینکه کارکنان دولت با شرکت در آزمون ویژه کارکنان دولت،٢٨ ساعت آموزش ضمن خدمت دریافت می کنند، اشاره و خاطرنشان کرد: آزمون ،١٩ آبان ماه ویژه کارکنان دولت و ٢٠ آبان ماه ویژه عموم مردم برگزار میشود.
وی ادامه داد:: آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و معارف و اهل بیت علیهم السلام و ١٨ رشته برگزار می شود.
وی افزود: آزمون در شهرهایی برگزار می شود که تعدا داوطلبان آنها حداقل ٢٠ نفر باشد.
رییس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون ویژه کارکنان را اتفاق مثبت و مهمی دانست گفت: آزمون کارکنان دولت به صورت اینترنتی و روز ١٩ آبان ماه برگزار می شود، منبع اصلی آزمون، کتاب به سوی فهم قرآن است. که پنجاه درصد از کتاب تفسیر سوره صف از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی می باشد و 50 درصد دیگر فهم و انس با قرآن می باشد.
وی به هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری این آزمون اشاره کرد و افزود: مشارکت گسترده کارکنان دولت از این آزمون برای ما اهمیت زیادی دارد چون برنامه هایی در این زمینه پیش بینی شده است که اولین گام برگزاری این آزمون است که اگر با استقبال مواجه شود مراحل بعدی را نیز انجام خواهیم داد.
این مقام مسئول با بیان این مطلب که علاقمندان می توان برای شرکت در آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.qia.ir اقدام کنند اظهار داشت: ثبت نام ویژه موسسات قرآنی از 20 شهریور تا 20 مهرماه و ویژه کارکنان دولت از 20 شهریور تا 15 آبان ماه می باشد. که ثبت نام در هر دو بخش به صورت مستقل می باشد.
وی ادامه داد: فایل کتاب و فیلم تفسیر سوره صف توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در سایت بارگذاری شده است که علاقمندان و شرکت کنندگان می توانند از آن استفاده کنند.
خدمتکار گفت: جوایز ارزنده‌ای برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که 20 کمک هزینه به سفر عمره (به هر نفر معادل یک میلیون تومان)، 160 کمک هزینه سفر به عتبات، 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا خواهد شد. همچنین به 400 نفر از برترین‌ها یک میلیون ریال به قید قرعه اهدا می‌شود. علاوه بر این به تمامی افرادی که حدنصاب نمره را کسب کرده باشند، گواهینامه پایان دوره تقدیم می‌شود.
وی با اشاره به پیشینه خراسان رضوی در پیشتازی در حوزه قرآن و عترت بیان داشت: ما انتظار داریم این دوره آزمون در این استان شاهد رشد خوب و استقبال در آزمون باشیم و خراسان رضوی به ویژه مشهد که در همه حوزههای قرآنی پیشتاز بوده اند در این دوره نیز پیشتاز باشند و حضور و مشارکت حداکثری در مشهد و شهرستانها را داشته باشیم.
خدمتکار مشارکت حداکثر در بخش آزمون ویژه کارکنان دولت را مستلزم هماهنگی همه دستگاههای اجرایی دانست و گفت: جلسات مشترک با دستگاههای اجرایی برگزار شود حتی اگر امکانش هست در جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستانها این آزمون در دستور کار قرار گیرد و چنان چه نیاز به بخش نامه یا دستورالعمل خاصی است سریعتر اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار