ابتکار در اراک عنوان کرد؛

حذف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها تا پایان سال جاری

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: پیش بینی شده تا پایان سال جاری مصرف مازوت در نیروگاه های کشور به صفر برسد.

کد مطلب: ۵۳۳۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معصومه ابتکار در جریان سفر به استان مرکزی در نشست مشترک بررسی پیشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محیط زیست استان مرکزی و کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، افزود: غفلت از محیط زیست در سال های گذشته ، عمق و مسکلات زیست محیطی را بیشتر کرده و این گرفتاری و پیامدهای این مسئله برای شهری مثل اراک به مراتب افزون است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید کار خود را با قسم زیست محیطی آغاز کرد و نخستین مصوبه این دولت نیز محیط زیستی بود و مجموعه کابیه روحانی با وجود مشکلات و مسائل مختلف، گام های بلندی را در بخش محیط زیست برداشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: به طور قطع همه مسائل کشور مربوط به محیط زیست نیست و دولت در بخش های دیگر نیز تلاش های ارزنده ای داشته که قابل تقدیر است.
ابتکار اظهار کرد: دکتر روحانی در نشست ها و برنامه های مختلف حفظ محیط زیست را از جزء اولویت ها و واجبات دانسته اند و اعلام کرده اند این موضوع باید از شعار و تشریفات خارج شود و این خط مش دولت یازدهم است.

وی عنوان کرد: از سال گذشته با ابلاغ سیاست های کل نظام در حوزه محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، گام های جدیدی در این بخش باز شد و با این سیاست ها نقشه راه مشترکی برای همه تعریف شده است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: از نخستین مصوبات دولت برای آلودگی هوا، موضوع اصلاح برنامه قبلی آلودگی هوای و ابلاغ برنامه جدید بود که در تمام کشور به مرحله اجرا درآمد.

ابتکار گفت: مهمترین گام در این راستا ،حذف سوخت آلوده از چرخه تولید و توزیع کشور بود و این مهم برای شهر اراک تاثیرات زیادی را در رفع بخشی از آلودگی ها داشت.

وی عنوان کرد: در بحث آلودگی هوا باید علمی عمل کرد ومیزان آلایندگی هوا بر اساس دستگاه های پالایش کیفیت هواسنجش و اعلام شود و در این زمینه تمام دستگاه هایی که در کشور نصب شده دقیق است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در بیشتر کلانشهرها در دولت تدبیر و امید بنزین آلوده حذف شده و بنزین یورو 4 و گازوئیل استاندارد و کم گوگرد جایگزین شده است.

ابتکار تاکید کرد: حذف مازوت از چرخه مصرف نیروگاه ها یکی دیگر از گام های بزرگ در رفع آلاینده های هوا بوده به طوریکه سوخت نیروگاه شازند در چهارماه اول امسال 99 و هفت صدم درصد گاز طبیعی بوده است.

وی گفت: پیش بینی شده تا پایان سال جاری مصرف مازوت در نیروگاه های کشور به صفر برسد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: عوامل آلاینده دیگری نیز در شهرهای آلوده وجود دارد و امروز بحث گرد و غبار به صورت جدی مطرح است و این آلاینده نیز مشکلات و بیماری های خاص خود را به همراه خواهد داشت.

ابتکار بیان کرد: دولت برای بحث گرد و غبار برنامه ملی و استانی دارد و استان مرکزی نیز در این زمینه مطرح است.

وی عنوان کرد: دولت در سال 95 مصوبه ویژه ای در قالب ارائه تسهیلات برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و بخش حمل و نقل عمومی ارائه دادکه در این راستا برنامه های عملیاتی قابل قبولی برای کلانشهر ها از جمله اراک در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: دولت در بحث تالاب های کشور نیز از همان ابتدای کار جدی وارد شد و یکی از مهمترین گام ها در این زمینه آبگیری 60 درصدی تالاب هورالعظیم در خوزستان و احیای مجدد آن و دریاچه ارومیه بوده است.

ابتکار گفت: بحث تالاب میقان اراک و رسیدگی به وضعیت صنایع استان مرکزی باید در برنامه و سفر ریاست جمهوری با جدیت مطرح و دنبال شود.

وی اظهار کرد: لایحه هوا در دستور کار مجلس است و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از طریق نمایندگان به ویژه نمایندگان استان مرکزی در حال پیگیری است و در این راستا تلاش های زیادی شده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: دولت یازدهم برای نقش، نظرها و دیدگاه های مردم ارزش قائل است و این موضوع در حوزه محیط زیست برجسته تر و جی تر دنبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار