مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک:

خدمات مراقبت در منزل سالمندان جدی گرفته شود

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک عنوان کرد: از سازمان بهزیستی می‌خواهم به مسئله مراقبت در منزل (Home care) و خدمات روزانه (Day care) به سالمندان توجه بیشتری داشته باشد.

کد مطلب: ۵۳۲۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا،حسن احمدی در مراسم «یادواره دکتر حکیم زاده» بانی و موسس مجموعه کهریزک گفت: در حال حاضر 1750 نفر در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران حضور دارند که شامل معلولان، سالمندان و بیماران مبتلا به MS می‌شوند.

وی با بیان اینکه آسایشگاه کهریزک تهران بیش از 40 هکتار وسعت دارد، افزود: 750 مددجو نیز در آسایشگاه شماره 2 خیریه کهریزک واقع در محمدشهر کرج حضور دارند . در مجموع تعداد کل مددجویان آسایشگاه‌های تهران و البرز به 2500 نفر می‌رسد که آسایشگاه البرز علاوه بر پذیرش معلولان، سالمندان و بیماران مبتلا به MS، کودکان معلول و مبتلایان به اوتیسم را نیز پذیرش می‌کند.

وی همچنین به وجود کلینیک تخصصی در جنوب شرقی تهران اشاره کرد و گفت: همچنین آسایشگاه خیریه کهریزک دارای کلینیک تخصصی و مجهز در منطقه افسریه تهران به نام کلینیک جواد الائمه است که روزانه به بیش از 1500 نفر خدمت رسانی می‌کند.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه به مسئله مراقبت در خانه (Home care) و مراقبت‌های روزانه (Day care) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 400 نفر شامل 285 نفر در تهران و 125 نفر در استان البرز از خدمات مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک بهره مند می‌شوند که تیم‌های مراقبت در منزل خدماتی همچون روانپزشکی، ارتوپدی، دارویی، دندانپزشکی و ... را به این قشر ارائه می‌کنند.

احمدی در ادامه به خیرین و نیکوکاران همکار با کهریزک اشاره کرد و گفت: حدود 1200 نیکوکار با خیریه کهریزک همکاری می‌کنند و گروهی از نیکوکاران نیز کار شستشو و استحمام مددجویان را به انجام می‌رسانند.

وی همچنین ضمن بیان آنکه مجموعه کهریزک دارای 1020 پرسنل است گفت: 14 درصد از بودجه کهریزک از طریق نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی تامین می‌شود و بخش عمده‌ای از آن از طریق مشارکت‌های مردمی به دست می‌آید.

وی در پایان تاکید کرد در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد سالمندان یا جمعیت رو به رشد سالمندان نیاز است تا خدمات مراقبت در منزل به این گروه را در دستور کار خود قرار دهیم و به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار