همزمان با گرامیداشت هفته دولت؛

سد معیشتی چغناب درشهرستان کوثر افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار اردبیل سد معیشتی چغناب در شهرستان کوثر افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۳۰۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،در مراسمی که در شهرستان کوثر و در قالب افتتاح پروژه‌های شهرستان کوثر با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسؤولان و آحاد مردم برگزار شد سد معیشتی چغناب در قالب اراضی پایاب سد با استفاده از شیوه مدرن آبیاری به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با گرامیداشت هفته دولت و شهدای گرانقدر این هفته با با نثار صلوات بر روح امام راحل و شهدا و سلامتی مقام معظم رهبری به خدمات صادقانه دولتمردان به مردم اشاره کرد و گفت: کشاورزان این منطقه با بهره‌مندی از نعمت آبیاری تحت فشار قطره‌ای تولیدات خود را افزایش می‌دهند.

عدیل سروی افزود: افتتاح سد معیشتی چغناب که با مساعدت مسئولان استانی و پیگیری‌های بخش کشاورزی به انجام رسیده فضایی را فراهم می‌آورد تا 132 هکتار از اراضی پایاب آن به صورت آبیاری تحت فشار و قطره‌ای آبیاری خواهد شد تا با استفاده صحیح از آب موجود راندمان تولید هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: این حرکت اقدامی در مسیر اقتصاد مقاومتی است که در قالب سد معیشتی چغناب به مساحت 132 هکتار و آبیاری قطره‌ای 80 هکتار به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: اعتبار اجرای طرح را 2 میلیارد و 70میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای خرید تجهیزات یک میلیارد و 35 میلیون تومان هزینه شده است.

سروی یادآور شد: این سد 700 هزار مترمکعب مخزنی و 650 هزار مترمکعب تنظیمی است. وی عنوان کرد: عملیات اجرایی شامل عملیات خاکی 30 هزار مترمکعب و عملیات تنظیمی یک هزار مترمکعب با لوله‌گذاری اصلی و فرعی 314 کیلومتر اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ما در سال اقتصاد مقاومتی با اجرای چنین طرح‌هایی سعی می‌کنیم تا توسعه همه جانبه اتفاق افتاده و بستری فراهم آید تا بتوانیم افزایش تولید و بهره‌وری را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار