جعفرزاده درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت اصلاح ساختار نظام بانکی / مدیریت های جزیره ای در بانکها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار نظام بانکی ،خاطرنشان کرد: با سیستم رباخواری در بانکهای کشور و مدیریت های جزیره ای نمی توان امیدوار بود بانکها بتوانند به نقش خود در تامین مالی و پاسخگویی به نیازهای مالی بنگاههای اقتصادی به درستی عمل کنند.

کد مطلب: ۵۲۸۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا جعفرزاده تامینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص انتقاداتی که به کاهش نرخ تورم مطرح می شود ، اظهار کرد: کاهش تورم عامل رکود در اقتصاد ایران شده و به دلیل آنکه دولت قادر به مهاروکنترل نقدینگی نیست با اتخاذ سیاست های انقباضی مهار تورم را در دستور کار قرارداده است .

جعفرزاده خاطرنشان کرد: در این میان انتقاد برخی صاحبنظران که ادامه سیاست ضد تورمی و رکودی دولت را محل بحث می دانند منطقی به نظر می رسد و طبیعی است که اثرات رکود تاثیرات ناخوشایندی برای اقتصاد به دنبال دارد و تقاضا از دولت این است که رکود کاهش یابد و در کنار آن نرخ تورم نیز در محدوده منطقی کنترل شود .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: این شرایط که گردش نقدینگی صفر شود و واحدهای تولیدی با تامین مالی پائین همراه باشند قابل ادامه نخواهد بود و دولت باید با تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی که با نقدینگی صفر درصدی ظرفیت تولیدی خود را به 40 تا 50 درصد کاهش داده اند کمک کند .
وی افزود:بانکها در حال بنگاه داری هستند و بخش عمده ای از تسهیلات را نیز به زیرمجموعه ها و کارکنان خود ارایه می دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار