رصد عمومی ستارگان در پایتخت نجوم ایران

دهکده توریستی سد علویان مراغه میزبان علاقه مندان به رصد ستارگان با حضور اخترشناسان خارجی است.

کد مطلب: ۵۲۷۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، این رصد عمومی از ساعت 21 تا 24 روز دوشنبه در قالب هشتمین کارگاه پیشرفته اختر فیزیک و سیارات فراخورشیدی کشور در دهکده توریستی علویان مراغه برگزار شد.

علاقه مندان در این رصد عمومی، همزمان با مشاهده اجرام آسمانی، سوالات خود در این ارتباط را از اخترشناسان داخلی و خارجی شرکت کننده دراین کارگاه پرسیدند.

رئیس مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه دراین برنامه با بیان اینکه 16 تلسکوپ با امکانات متفاوت در این محل نصب شده است، ادامه داد: فردا /سه شنبه/ گروه رصد ستارگان این مرکز نیز از ساعت 21 تا 24 در رصدخانه ' بیلندی ' تبریز واقع در کوه های سهند پذیرای علاقه مندان جهت رصد عمومی ستارگان است.

مراغه پایتخت نجوم ایران در خلال برگزاری هشتمین کارگاه پیشرفته اختر فیزیک و سیارات فراخورشیدی کشور به عنوان یکی از یادگارهای خواجه نصیر طوسی بار دیگر میزبان اخترشناسان برجسته ای از ایتالیا، هند، جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان است.

این کارگاه در دو محور کیهان شناسی و سیاره های فراخورشیدی با حضور 50 نفر از دانشجویان سطح تکمیلی رشته های اختر فیزیک دانشگاه های کشور در موضوع های آزمون مدل های همگن و غیرهمسان گر انرژی تاریک عالم، عالم کهنه /کیهان شناسی کوآنتونومی برپایه نسبیت تصویری دوسه/ در حال برگزاری است.

هشتمین کارگاه پیشرفته اختر فیزیک و سیارات فراخورشیدی کشور تا 27 مرداد سال جاری / 17 آگوست 2016 میلادی/ در مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه ادامه دارد.

مراغه به علت احداث رصدخانه در دوره هلاکوخان توسط خواجه نصیرطوسی در روی تپه ای مشرف به شهر در نزدیکی روستای طالبخان، آوازه ای جهان شمول در نجوم و اخترشناسی دارد. شهرستان تاریخی مراغه که در دوران ایلخانی پایتخت ایران بود امروزه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار