معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

رایزنی با مجلس برای اصلاح قانون حمایت از معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از معلولان در دستور کار دولت قرار دارد از رایزنی با مجلس برای اصلاح قانون مذکور و تصویب نهایی آن خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین نحوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص نهایی شدن و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اظهارداشت: کلیه شرایط معلولان در قانون بازنگری شده معلولان لحاظ شده است و اگر این قانون در مجلس به تصویب برسد تغییرات قابل توجهی برای معلولان ایجاد می شود.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درباره اصلاحیه قانون حمایت از معلولان گفت: در حال حاضر قانون به تصویب دولت رسیده و در اصلاحیه قید "دولت مکلف است" آورده شده که این موضوع ضمانت اجرایی را با مشکل روبرو می کند و نیاز به بررسی دارد.


وی در ادامه با بیان اینکه اجرای قانون جدید حمایت از معلولان در بهبود کیفیت خدمات بسیار اثرگذار است، گفت: سعی شده تا با شناسایی نیازهای توانبخشی معلولان امکانات بهتری به خانواده معلولان در سراسر کشور ارائه شود.


این مقام مسئول در سازمان بهزیستی درباره مشکلات قانون حمایت از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: دو مشکل عمده در اجرای این طرح وجود دارد که می توان به ماده ۱۶ اشاره کرد که اجرای قانون را منوط به تامین اعتبار کرده و همچنین نداشتن ضمانت اجرایی نیز مشکل دیگر این قانون است که در اصلاحیه مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار