معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

نقش شوراها و شهرداران در رونق اقتصادی بی بدیل است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به دلیل زندگی 70 درصد جمعیت در شهرها، نقش شوراها و شهرداران در رونق اقتصادی بی بدیل است.

کد مطلب: ۵۲۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان، گفت: قوانین شهرداری با وجود تغییرات یکی از بهترین قوانین است که دست شهرداران را در اجرای برخی طرح ها باز گذاشته است.

وی، اقتصاد مقاومتی به زبان ساده را استفاده از ظرفیت های یک شهر و منطقه برای رونق کسب و کار و بهبود زندگی مردم با اتکا به منابع خود دانست و گفت: به دلیل زندگی 70 درصد جمعیت در شهرها، نقش شوراها و شهرداران در رونق اقتصادی بی بدیل است.

وی با بیان اینکه نگاه بسته پول گرفتن از دولت برای اجرای طرح ها را فراموش کنید، خاطر نشان کرد: از عوارض و امضاهایی که در اختیار شهرداران است به خوبی استفاده کنید و در اجرای پروژه ها از ظرفیت مردمی نیز بهره مند شوید.

پورمهدی، روان سازی مقررات و ضوابط، شفاف سازی قوانین، استفاده از فناوری روز در خدمت به مردم و همکاری با دستگاه های دیگر و استفاده از طرفیت آنها را در توسعه شهرها و اجرای طرح ها موثر دانست و گفت: مدیران دستگاه ها نیز مکلف به همکاری با شهرداران هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید شهرها را برای زندگی بهتر آماده کنیم، افزود: بحث حمل و نقل عمومی و توسعه فضای سبز یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که شهرداران و شوراها باید مد نظر قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار