راه اندازی سه مرکز جدید مشاوره خانواده در آموزش و پرورش فارس

رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان آموزش و پرورش فارس از تاسیس سه مرکز مشاوره خانواده در آموزش و پرورش فارس ،در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس ، علی اصغر ثابت اقلیدی در اولین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش فارس، در شیراز ضمن اشاره به افزایش روز افزون و نگران کننده آسیب های اجتماعی، پیچیدگی نوع آسیب ها و پیامد های ناگوار ضد فرهنگی آن در فضای مجازی، اظهار داشت: توجه به اهمیت و جایگاه مراکز مشاوره در مجموعه بزرگ آموزش و پروش لازم و ضروری است.

ثابت افزود: باتوجه به سیاست های وزارت متبوع مبنی بر تقویت مراکز مشاوره خانواده، در شیوه نامه ساماندهی نیروی انسانی ،برای مراکز مشاوره خانواده در آموزش و پرورش، پست مدیریت و نیروی انسانی موظف متخصص ،از همکاران فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی بالینی و مشاوره اختصاص داده شده است.

وی اذعان داشت: دانش آموزان و والدین آنها به آموزش و پرورش به عنوان نهادی مقدس امین و مورد اعتماد نگاه می کنند، بنا براین، فعالیت مراکز مشاوره خانواده با استفاده از نیروی انسانی متخصص و روان شناس و مشاوران خبره، که برای حل مسایل روحی ،روانی و تربیتی دانش آموزان و خانواده ها تلاش می کنند با اهمیت است.

رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان آموزش و پرورش فارس با اشاره به فاصله معنا دار تعداد مراکز مشاوره خانواده فارس، نسبت به تعدادی از استان های کشور، افزود : در سال جدد تلاش می کنیم که با اهتمام همکاران، حداقل سه مرکز مشاوره خانواده در آموزش و پرورش فارس تاسیس کنیم.

ثابت ابراز داشت: در این همایش، مسائل کمی و کیفی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده،توسعه تامین نیروی انسانی مجرب، بهره گیری از اساتید متخصص روانشناسی و تامین منابع مالی مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است، در همایش مدیران مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش فارس که برای اولین بار شکل گرفته ، کارشناسان و مسئولان انجمن اولیای اداره های آموزش و پرورش شهرستانها، مناطق و نواحی چهار گانه شیراز، در سالن جلسات امام سجاد(ع) ناحیه دو شیراز برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار