گزارش خبری پانا/

بازگشت مگس های سفید به پایتخت

همان طور که سال گذشته کارشناسان محیط زیست پیش بینی کرده بودند، مگس های سفید به پایتخت بازگشتند .

کد مطلب: ۵۲۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، طی هفته اخیر ،تهران شاهد حضور دوباره حشره های ریز سفید موسوم به سفیدبالک ها بوده است. گرچه میزان این حشرات در مقایسه با 2 سال گذشته کمتر است.این حشره های ریز سفیدرنگ که در مناطق گوناگون تهران مشاهده می شوند، اگرچه برای انسان بی ضرر بوده و ناقل بیماری نیستند، اما بر سر و صورت عابران پیاده می ریزند و احساس ناخوشایندی برای رهگذران ایجاد می کنند.

گیاهان میزبان این آفت، درختان توت هستند. «پوره» ها یا همان نوزادان سفیدبالک ها با شروع فصل گرما متولد شده و در فضا پراکنده می شوند. آن ها در دوران پوره گی و در خواب زمستانی خود از برگ های درختان توت تغذیه کرده و شیره ی گیاه را مکیده اند.

محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر بی ضرر بودن این حشره ها برای انسان و گیاه، مقابله و مبارزه با ریشه کنی این حشره ها را غیرضروری دانست و بیان کرد که لزومی برای این کار وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به منشا سفیدبالک ها گفت: علت اصلی هجوم مگس های سفید به شهر تهران بر اثر تغییرهای آب و هوایی همچون، گرم شدن هوا، کاهش نزولات جوی، وزش بادهای شدید و ... است.

به گفته ی حقانی، سفیدبالک ها تنها روی گیاه میزبان می نشینند و به دلیل کمبود آب و افزایش دما ناچار به مهاجرت به مکان هایی می شوند که امکان تغذیه وجود داشته باشد. آن ها هیچ اثر سویی بر گیاهان و درختان ندارند.

این عضو شورای شهر معتقد است مبارزه با این حشره ها لزومی ندارد و پس از هر آبشویی که شهرداری بعد از سمپاشی برای کرم برگخوار نارون انجام می دهد، از بین می روند و مبارزه با آن ها به دلیل بی ضرر بودن برای گیاهان تازه ی شهر، لازم نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار