سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری دماوندتاکید کرد:

لزوم اختصاص بیست و پنج درصدعرصه صنایع شهرستان به فضای سبز

سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند از لزوم رعایت بیست و پنج درصد عرصه صنایع شهرستان به فضای سبز خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران جواد جودکی در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان دماوند که با حضور اعضا برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اهمیتی که این کارگروه دارد و تأکیدات استانداری تهران جلسات این ستاد هر ماه یک بار برگزار خواهد شد و مصوبات نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از مصوبات مهمی که در جلسات قبل در این کارگروه مطرح شده، اختصاص 25 درصد از عرصه صنایع شهرستان به فضای سبز است که اداره محیط زیست با همکاری شهرداریها و اداره صنعت و معدن ملزم به پیگیری ایجاد آن توسط صنایع هستند.

سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به قانون جلوگیری از آلودگی محیطی صنایع تصریح کرد: صنایع فعال در شهرستان چه در داخل شهرکهای صنعتی و چه خارج از آن ملزم به رعایت ایجاد 25درصد فضای سبز هستند.

جودکی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی رعایت این مصوبه هیئت بازرسی که به این منظور شکل گرفته از همه صنایع موجود در شهرستان بازدید به عمل خواهد آورد و در جلسه آینده گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وی اسفاده از ظرفیت شهرستان برای تولید نهال، گل و گیاه مورد نیاز شهرداریهای منطقه را از مصوبات این جلسه عنوان کرد و بیان کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان، نهالستان بزرگی رابرای پرورش انواع نهال و گیاهان مورد نیاز شهرستان با توجه به اقلیم منطقه فراهم ساخته که با توجه به وسعت 12هکتاری آن، می تواند نیاز شرق استان تهران را تأمین کند.

سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند از انجام مکاتبه ای با استانداری تهران به منظور اختصاص منابع بذر و نهال به شهرستان دماوند جهت توسعه نهالستان خبر داد و افزود: این مکاتبه به منظور تأمین بذر و نهال مورد نیاز به منابع طبیعی صورت خواهد گرفت.

/خبرنگار: مائده اسلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار