نماینده مردم محلات و دلیجان در گفت و گو با پانا:

بازگرداندن حقابه رودخانه قمرود یکی از مطالبات مردم محلات و دلیجان است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگرداندن سهم حقابه مردم محلات و دلیجان از حقابه رودخانه قمرود یکی از مطالبات شهروندان است که باید از سوی مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد.

کد مطلب: ۵۲۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، با اشاره به دارا بودن شهرستان های محلات و دلیجان از حقابه قمرود در سالیان گذشته افزود: این شهرستان ها از رودخانه مذکور دارای حقابه بوده اند که احداث سدهای بالادستی، حفر چاه های غیرمجاز، اضافه برداشت های صورت گرفته و بروز خشکسالی های اخیر باعث خشک شدن این رودخانه شده است.

وی بیان کرد: یکی از درخواست های فعلی مردم آن است که حقابه این رودخانه براساس اسناد فراوان موجود که بالغ بر هزار و 700 لیتر در ثانیه است، رهاسازی شود و در کنار آن بحث تغییر شیوه های آبیاری نیز در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت با بیان انجام دیدارهایی با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به منظور تعیین وضعیت حقابه قمرود ادامه داد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار و بحث به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی منتقل شده تا موضوع فوق در دولت تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام سلیمی اظهار داشت: مسئولان استانی هم اخیرا در خصوص اختصاص حقابه سهم دو شهرستان محلات و دلیجان پیگیری هایی را انجام داده اند که امیدواریم تلاش های صورت گرفته به نتیجه دلخواه مردم ختم شود که در غیر این صورت پیگیری ها از طریق مراجع قانونی ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار