روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای بهانه ای برای ترویج منش جوانمردی

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت : روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای بهانه ای برای ترویج فرهنگ جوانمردی و فرهنگ پهلوانی در جامعه است.

کد مطلب: ۵۱۹۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

کیومرث هادیپور در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای(17 شوال مصادف با یکم مردادماه سال جاری) برنامه های مختلف ورزشی در سراسر استان در حال برگزاری است.
ویافزود: اولین برنامه استان روز چهارشنبه با اجرای برنامه های مختلف ورزشی از جمله حرکات نمایشی، میل گیری، کباده، چرخ چمنی.. توسط قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استان در باشگاه پوریای ولی شهرکرد برگزار شد.
کیومرث هادیپور تصریح کرد: 17 شوال روز نبرد پهلوانی بزرگ جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق که نماد شجاعت و اخلاق است توسط شورای فرهنگ عمومی تصویب و به تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده و در تقویم تاریخ کشور نیز درج شده است.
رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان اظهار کرد: درج و تصویب" روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" در متن تقویم رسمی کشور، با هدف پاسداری وترویج فرهنگ ارزشمند پهلوانی و جوانمردی و همچنین در راستای اهداف یونسکو در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس انجام شده است .
وی اظهار امیدواری کرد: این مناسبت فرهنگی بتواند بهانه خوبی برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ جوانمردی در کشور و هدیه ای معنوی به مردم جهان باشد.
شایان ذکر است در تقویم رسمی امسال کشورمان روز یکم مرداد به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ثبت شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار