فراخوان مقاله کنفرانس بین المللی ادبیات و آموزش زبان ها

کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها با هدف بررسی آخرین تحولات و یافته های پژوهشی در زمینه های آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه در بهمن ماه 1395 در اهواز توسط مؤسسه پژوهشگران اندیشمند با همکاری و حمایت و کمیته علمی متشکل از دانشگاه مختلف خارجی مانند دانشگاه یاله، دانشگاه استنفورد و دانشگاه های داخلی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۱۹۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

ّبه گزارش خبرنگار پانا از خوزستان، اهمیت و نقش زبان ها به عنوان اهرمی ملموس در تبادل اطلاعات علمی، حقیقتی غیر قابل انکار است که نمی توان به سهولت از ارزش کاربردی آنها گذشت و به تبع آن، آموزش و یادگیری زبان ها، مقوله ی مهم است که توجه پژوهشگران با تخصص های مختلف را به خود جلب نموده است.
ترجمه نیز به نوعی به عنوان فاکتوری موثر برای انتقال اطلاعات علمی از جامعه ای به جامعه دیگر، هر روز بیش از گذشته توجه مسوولین امر و پژوهشگران را جذب خود نموده است.
ادبیات هم به عنوان منبع داده غنی و بنیادی، به صورت رکنی برای آموزش و یادگیری زبان ها است که نیاز است تا به صورت دقیق و گسترده برای دستیابی آموزش و یادگیری بهتر زبان ها بررسی شود.
بررسی وضعیت آموزشی زبان ها و آسیب شناسی موقعیت موجود آموزشی آنها و همچنین ترجمه و ادبیات به عنوان ابزارهای برای تعیین موقعیت و آینده نگری وضعیت آموزشی زبان ها، به عنوان اصلی غیر قابل انکار در تعیین و تثبت شبکه ارتباطات جوامع مختلف است.
در این راستاء، کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها با هدف بررسی آخرین تحولات و یافته های پژوهشی در زمینه های آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه در بهمن ماه 1395 در اهواز توسط مؤسسه پژوهشگران اندیشمند با همکاری و حمایت و کمیته علمی متشکل از دانشگاه مختلف خارجی مانند دانشگاه یاله، دانشگاه استنفورد و دانشگاه های داخلی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار می شود.
از مهمترین محورهای کنفرانس می توان به موارد ذیل اشار نمود: راهکارها، پتانسیل ها و چالش های تجاری سازی و کارآفرینی زبان ها ی مختلف، آموزش زبان ها به غیر سخنوران آنها، بررسی زبان ها و گویش های مختلف بر اساس زبان شناسی تئوری و کاربردی ( با زیر محورهای مختلف مانند عصب شناسی زبان، جامعه شناسی زبان، شبکه های اجتماعی و وضعیت زبان ها)، آموزش، برنامه ریزی و ارزیابی برنامه آموزشی و یادگیری زبان ها، مسائل جاری ادبیاتی مرتبط با قوم های مختلف و مسائل جاری ترجمه مرتبط با زبان ها و گویش های مختلف.
در این راستاء، از پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان دعوت گردیده است تا آخرین یافته های علمی خود در زمینه های آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه های مرتبط اقدام نمایند.
به طور یقین تبادل نظر و به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی می تواند افق جدید و وسیع تری را جهت پژوهش و تحقیق در زمینه آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه ایجاد نماید.
مهم ترین ویژگی این رخداد علمی میان رشته ای بودن آن است که پژوهشگران گرایش های مختلف آموزش و یادگیری زبان ها، ادبیات و ترجمه بتوانند مسائل جاری را از دیدگاه های مختلف و بر اساس گرایش خود بررسی نمایند.
مقالات به یکی از دو زبان فارسی یا انگلیسی در کنفرانس قابل ارائه است. مقالات دریافت شده توسط کمیته علمی بین المللی با توجه به ملاک های علمی داوری می شوند. مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی یا پوستر در کنفرانس ارائه می شوند.
مقالات منتخب شده کنفرانس، بعد از ارائه در کنفرانس در مجلات منتخب شده منتشر می گردند. اگرچه تمامی مقالات دریافت شده به صورت مجموعه کتاب مقالات منتشر می یابد و در پایگاه سیویلیکا ایندکس می شوند.
علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال چکیده می توانند به وب سایت کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری ادبیات، ترجمه و آموزش و یادگیری زبان ها WWW.LTLT.IR مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار