مرحله آبگیری سد سیلوه پیرانشهر شهریور امسال آغاز می شود

معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی گفت: سد سیلوه پیرانشهر 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پایان شهریور ماه امسال مرحله آبگیری آن آغازو در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۵۱۹۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، تقی کهوریان افزود: برای ساخت این سد و شبکه آبیاری اراصی کشاورزی تحت پوشش تونل و کانالهای انتقال آب آن به سد سیلوه تاکنون 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و درسالهای آتی به 700 میلیارد تومان و نهایتاً با اتمام سایر فعالیتهای پیش بینی شده به 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: با بهره برداری از آن علاوه بر حفاظت و مدیریت منابع آب سطحی در افزایش و بهبود محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی منطقه، توسعه گردشگری و تامین آب شرب پیرانشهر نقش بسزایی را خواهد داشت.


کهوریان اظهار داشت: تامین حق آبه زیست محیطی و کمک به احیای دریاچه ارومیه از دیگراهداف این سد است که با تکمیل و بهره برداری از آن سالانه 95 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.


وی احیای دریاچه ارومیه را یکی ازاولویت های دولت یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت: دولت یازدهم از نخستین روز فعالیت خود احیای دریاچه ارومیه را در دستورکارخود قرار داده و با بسیج امکانات در سطوح ملّی و منطقه ای و اختصاص منابع اعتباری برنامه اجرایی احیای این دریاچه را عملیاتی کرده است.


معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به طرح جابجایی روستاهای واقع درمخزن سد سیلوه اشاره ای کرد وگفت:صیانت از تولید و ارتقاء تولیدات کشاورزی از برنامه مهم دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل است و مسئولین محلی باید تمهیدات لازم را برای حمایت های ازخانوارهای روستائیان دامدارواقع در مخزن سد سیلوه بکارگیرند وامکانات لازم از طرف شرکت های خدمات رسان برای اسکان آنها در محل روستای جدید را فراهم نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار