گزارش پانا از جلسه پرسش و پاسخ فیلم بشارت به شهروند هزاره سوم/

نیكی كریمی:فیلمنامه زیبا برسد كار می كنم/محمد هادی كریمی:خبرنگاران بی حوصله هستند

خبرگزاری پانا:جلسه پرسش و پاسخ فیلم بشارت به شهروند هزاره سوم پس از نمایش فیلم با حضور عوامل آن عصر امروز در برج میلاد برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ در ابتدای این نشت محمد هادی كریمی با بیان اینكه بشارت فیلمی است برای مخاطب سینما در سال 90 گفت:تمام تلاشمان بر آن بود موضوعی كه در سینما جای خالی ان بسیار احساس می شود را با فرم و لحنی جدید تولید كنیم.

وی در خصوص پیام فیلم افزود: پیام فیلم بشارت امید بود؛ در فیلم عنوان می شود كه علامت مشترك میان همه مردم دنیا یاس و افسردگیست كه توسط مینو معلم فیلم بر روی تخته سیاه كشیده میشود.

وی بشارت به شهروند هزاره سوم را فیلم تلخی خواند و افزود: نمی توانیم بر مسایل جامعه چشم ببندیم بشارت موضوعی است كه انسان ها همواره به آن نیاز دارند و در هرشرایطی از ایمان داشتن بی نیاز نیستند و نباید برای تلخ بودن موضوع فیلم صورت مسئله را پاك كنیم.

كریمی با بیان اینكه این فیلم زنانه است اظهار كرد: زنانه بودن این فیلم بدین معنا نیست كه نقش های اصلی آن و پیش برنده داستان را زنان تشكیل می دهند بلكه به معنای زایش و رویش؛ لطافت در موضوع است كه كار را زنانه می كند.

وی در خصوص تیتراژ طولانی فیلم افزود: این تیتراژآگاهانه انتخاب شد و جز در سالن مطبوعات در هیچ جایی مورد اعتراض واقع نشد و شاید این به دلیل بی حوصله بودن و خستگی خبرنگاران است.

در ادامه این نشست لدنی تهیه كننده این فیلم افزود: ادبیات دینی در جشنواره فجر كمتر مورد توجه قرار گرفته و امیدوارم این فیلم بتواند این موضوع را در جشنواره نشان دهد.

وی بودجه این فیلم را 600 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: تمام كارهایی كه برای ساخت فیلم انجام داده ام به جشنواره راه پیدا كرده و تمام كارهای كارهای من رنگ و بوی معناگرایی دارند.

هنگامه قاضیانی بازیگر نقش اول فیلم بشارت به یك شهروند هزاره سوم در این نشست گفت: حضور نیكی كریمی در این فیلم بسیار برایم شادی آور بود و ایشان در تمام لحظه ها مشوق و پشتگرمی من بودند و حضور در كنار ایشان بسیار برای من افتخار آمیز بود.

نیكی كریمی بازیگر دیگر این فیلم با اشاره به اینكه محمدهادی كریمی را سالهاست می شناسم افزود: كارهای قبلی ایشان را دوست داشتم و با خواندن فیلمنامه به نقش علاقه مند شدم.

وی ادامه داد: موضوع شرط اول پذیرشم نیست بلكه كارگردان برایم اهمیت بالاتری دارد.

كریمی در پاسخ به این سوال كه چرا كم كار شده است افزود: فیلمنامه جالبی نخوانده ام وامیدوارم سناریوی خوب نوشته شود تا بتوانم بازی كنم و فیلمنامه زیبا به دستم برسد كار می كنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار