یک نماینده مجلس در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

انتقاد از عملکرد کشورهای منطقه در حادثه پتروشیمی ماهشهر

یک نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد فرماندهی واحد برای مدیریت و کنترل بحران های ناشی از حوادث در کشور اظهار کرد: مجتمع ها آماده جلوگیری یا مقابله با حوادث این چنینی نیستند بنابراین افزایش ضریب ایمنی در تمامی مجتمع های صنعتی ضروری است و عملکرد کشورهای منطقه در این حادثه نیز جای انتقاد بسیار دارد.

کد مطلب: ۵۱۵۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادیدر گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص جزئیات حادثه حریق در پتروشیمی بوعلی سینا اظهار کرد: حادثه پتروشیمی ماهشهر اتفاقی بود که باید با افزایش ضریب ایمنی دستگاهها و سیستم ها از بروز آن جلوگیری می شد اما به هر حال این حادثه ایجاد شد و اطلاعات اولیه نشان داده که این حادثه خرابکاری نبوده و ایرادی فنی باعث بروز مشکل شده است .


وی افزود: این حادثه نشان داد مجتمع ها آماده جلوگیری یا مقابله با حوادث این چنینی نیستند و مشاهده شد که برای این حادثه سه روز شخص وزیر به عنوان بالاترین مقام اجرایی در وزارت نفت پای کار آمد تا بتواند این حادثه را مهار کند که اگر چه از برخی جهات قابل تقدیراست اما نشان می دهد ابزار و ادوات به گونه ای نیست که بتواند مهار چنین بحران هایی را در اختیار داشته باشد .
این نماینده مجلس اظهار کرد: اقدام وزارت نفت در مهار بحران مناسب بود اما این حادثه خسارات فراوانی ایجاد کرد و این امر ضرورت افزایش تجهیزات ایمنی را دو چندان کرده است و تحت هیچ عنوان نباید حوادثی از این دست تکرار شود به این دلیل که خسارات آن هزینه بسیاری برای اقتصاد به همراه دارد .
جعفرزاده با تاکید بر ضرورت افزایش ضریب ایمنی در واحدهای پالایشگاهی ،پتروشیمی و نیروگاهی ، خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که کشورهای منطقه نیز در کمک برای حل حادثه حریق در پتروشیمی بوعلی سینا بسیار بد عمل کرده و هم در اظهارنظرها و هم در ارسال کمک همکاری از خود نشان ندادند و این بحران بزرگ در منطقه بود که انتظار یاری کشورهای همسایه را طلب می کرد .
وی در پاسخ به این پرسش که بروز برخی بحران ها در کشور از جمله موضوع آتش سوزی در جنگل ها نشان داده که ضعف مدیریت بحران در کشور به خوبی قابل مشاهده است این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید ، بیان کرد: طی سالهای گذشته کشور نتوانسته به تجهیزات مدرن دنیا در موضوع کنترل بحران ها مجهز شود و از سوی دیگر بروکراسی اداری نیز مانع همکاری بین دستگاهی شده و از سوی دیگر فرماندهی واحد در زمان بروز حوادث و بحران ها وجود ندارد بنابراین باید نقطه ضعف ها در این زمینه شناسایی شود .
این نماینده مجلس در خصوص نقش مجلس در مدیریت بحران ها گفت: کمیسیون انرژی گزارش این حادثه را از مسوولان درخواست کرده و در نخستین جلسات مورد بحث و بررسی واقع خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار