آموزش و پرورش مبنای تحول در زیر ساخت های جامعه و کلید توسعه ی ملی است

نماینده مردم شهرستان های سروآباد و مریوان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مبنای تحول در زیر ساخت های جامعه و کلید توسعه ی ملی است.

کد مطلب: ۵۱۲۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا سروآباد کردستان، منصور مرادی، نماینده ی مردم شهرستان های سروآباد و مریوان کردستان در مجلس شورای اسلامی، در سومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد گفت: آموزش و پرورش مبنای تحول در زیر ساخت های جامعه و کلید توسعه ی ملی است.
وی با بیان اینکه در تخصیص بودجه و اعتبارات ملی، بودجه هایی که صرف مسایل آموزشی و تربیتی دانش آموزان می شوند باید در اولویت باشند؛ اظهار داشت: توجه به فرهنگیان، توجه به بعد آموزش و تربیت است؛ چرا که نیروی انسانی در هر سازمانی مهمترین پتانسیل مولد تفکر و افزایش بهره وری است.
وی ادامه داد: با اشاره به اینکه توجه به مسایل علمی و آئینی در امر مهم تربیت و آموزش، کار معلمان و رهبران معنوی جامعه است؛ از دو قشر معلمان و روحانیون به عنوان سرمایه های بزرگ ملی نام برد.
مرادی، توازن بین منطقه ای در برنامه ی ششم توسعه را تاثیر گذار بر مسایل مالی و اقتصادی مناطق و شهرستان های محروم دانست و تصریح نمود: اقتصاد پایه و مبنای تغییر و تحولات اساسی در آموزش و پرورش و توسعه ی فضا، امکانات و زیر ساخت های آموزشی است.
وی مهاجرت بی رویه را مهمترین آیتم کاهش جمعیت دانش آموزی در مدارس روستاهای شهرستان و در نتیجه وجود مدارس زیر نرم و مشکلات موجود در تخصیص نیروی انسانی توانمند و متخصص دانست و گفت: شهرستان سروآباد از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی از ظرفیت ها و شرایط منحصر به فردی در کشور برخوردار است؛ که با تمهید مقدمات و زیر ساخت های صنعت توریسم و همچنین توسعه و رونق کشاورزی منطقه می توان علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی رویه، شاهد مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت روستاها و مدارس شهرستان بود.
نماینده ی مردم شهرستان های سروآباد و مریوان در ادامه، با انتقاد از سیاست بومی گرایی دانشجویان در سطح مناطق و استان های کشور گفت: کمبود رشته های دانشگاهی در سطح شهرستان و استان و مشکل در جذب دانشجو در دیگر استان های کشور، از جمله چالش های پیشرو در ابعاد آموزشی، پرورشی و تامین نیروی انسانی در بلند مدت است.
مرادی، توان و تعهد، تخصص و تجربه را دو شرط اساسی مدیران و معلمان موفق خواند و با اشاره به اینکه قسمت اعظم آموزش و تربیت اجتماعی دانش آموزان در کلاس های درس اتفاق می افتد؛ گفت: در تکامل شخصیت دانش آموزان رفتار، خوی و منش معلمان شرط اصلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار