سفیر کوبا در تهران: کوبا در حال ورود به دوران جدیدی است

خبرگزاری پانا: سفیر کوبا در تهران همزمان با فرارسیدن پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب آن کشور، گفت: کوبا از حدود سه سال پیش اصلاحات و تغییراتی را در این کشور آغاز کرده است و در حال ورود به دوران جدیدی است.

کد مطلب: ۵۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ویلیام کاربو ریکاردو روز چهارشنبه در نشستی که با خبرنگاران در محل سفارت کوبا در تهران برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ایران، اظهار كرد: در طول پنج دهه گذشته که از انقلاب کوبا می گذرد مردم این کشور سختی ها و مشکلات زیادی را به دلیل حفظ انقلاب و مبارزه با فشارهایی که علیه مردم کوبا وجود دارد، متحمل شده اند و امروز وقت آن فرارسیده است تا دولت این کشور با انجام اصلاحاتی شرایط را برای مردم در این کشور آسان تر کند.

این دیپلمات ارشد کوبایی ادامه داد: اصلاحات آغاز شده در کوبا شامل اصلاحات اقتصادی، فرهنگی، مهاجرت و بخش های دیگر است، درمجموع دولت هاوانا تصمیم دارد تا با میدان دادن به بخش خصوصی و حمایت از آن امور مختلف را در کشور به بخش های خصوصی و به خود مردم واگذار کند و بدین شکل از دخالت های مستقیم دولت در امور گوناگون کاسته خواهد شد.

ویلیام کاربو ریکاردو اظهار كرد: سال های 1990 تا 1997 اوج سختی های مردم در طول سال های بعد از انقلاب بود و با روی کار آمدن رائو کاسترو پس از فیدل کاسترو در این کشور دولت جدید تصمیم گرفت تا با انجام اصلاحاتی از سختی های مردم کاسته شود.

وی همچنین گفت: دولت کوبا در سال 2009 میلادی در یک برنامه جامع فهرستی از تمام مسایل و مشکلات این کشور تهیه کرد و برای رسیدگی به این مسایل برنامه ریزی ها و بررسی های دقیق و فراوانی انجام شد.

سفیر کوبا در تهران افزود: رئال کاسترو رییس دولت کنونی کوبا بر اجرای بدون تاخیر و به دور از بوروکراسی این اصلاحات تاکید فراوان دارد و معتقد به تشریفات پیچیده برای اجرای این اصلاحات نیست.

وی، آزادی مهاجرت و رفت و آمد شهروندان کوبایی به کشورهای دوست و همچنین بازگشت نخبگان علمی، اقتصادی، ورزشی کوبا از سایر کشورها ازجمله آمریکا به وطن خود را از جمله اصلاحاتی برشمرد که اجرای آن آغاز شده است.

این دیپلمات ارشد دولت کوبا ادامه داد: فیدل کاسترو پس از کناره گیری از حکومت به دلیل بیماری و کهولت سن تمام اختیارات را به رائول کاسترو برادرش به عنوان رییس جدید دولت تفویض کرده است و هیچ گونه مخالفتی با تصمیمات رائول برای ایجاد اصلاحات در این کشور ندارد.

ویلیام کاربو ریکاردو تاکید کرد: اگر تغییرات و اصلاحاتی که در سال های اخیر در کشورش آغاز شده است، انجام نمی شد این امکان وجود داشت که انقلاب 55 ساله کوبا دچار آسیب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار