به همت مجموعه‌های دانشگاهی و تشکل‌های مردم نهاد؛

همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی در اردبیل برگزار شد

اولین همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی به همت مجموعه‌های علمی و دانشگاهی و تشکل‌های مردم نهاد در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،در این همایش که با حضور مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، خانه خیری دیابت اردبیل، انجمن داروسازان اردبیل، موسسه ریحانه، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، موسسه گیاهان دارویی طب اسلامی ابن سینا اردبیل و انجمن تغذیه گیاهی و خام‌خواری استان اردبیل پای کار آمدند تا این همایش با رویکرد ارتقای سطح سلامت جامعه و تغذیه مطلوب برگزار شود و خانواده‌ها بیشتر با تغذیه مناسب آشنایی پیدا کنند.

شیوا اسبقیان یکی از متولیان برگزاری این همایش و داروساز برجسته اردبیلی گفت: ما با دعوت از مدیرانجمن تغذیه طبیعی ایران برای بیان تجربیات بسیار مفید و سازنده‌شان در مورد تغذیه سالم به وسیله گیاه‌خواری و خام‌خواری سعی کردیم تا انتقال بهتر مفاهیم را به خانواده‌ها و نسل آینده شاهد باشیم.

وی افزود: آنچه که در این همایش مدنظر و ملاک کار است آشنایی بیشتر خانواده‌ها به ویژه گروه‌های سنی مختلف و حساس جامعه اعم از کودکان و نوجوانان و سالخوردگان در بهره‌مندی از تغذیه مناسب اعم از توجه به حبوبات، میوه و سبزی و روش‌های مناسب تغذیه باکیفیت است که می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند.

امیر شیخی مدیر انجمن تغذیه گیاهی و خام‌خواری استان اردبیل نیز رویکرد اصلی این همایش را دور کردن مردم از غذاهای پرچربی و پرنمک دانست که امروز در قالب فست‌فود شاهد گسترش چنین تغذیه‌های نامناسب هستیم.

وی بیان کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تغذیه بهترین راه تامین سلامت خوردن غذا با حرارت کمتر و استفاده از میوه‌ها، سبزی‌ها و گیاهان طبیعی است که می‌تواند نقطه توانمندسازی سلامت و ارتقای بیشتر افراد جامعه را در حوزه توانمندی‌های بخش سلامت فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار