رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

غرامت خسارات سرمازدگی باغات آذربایجان شرقی باید در اسرع وقت پرداخت شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: غرامت خسارات سرمازدگی باغات استان باید در اسرع وقت پرداخت شود.

کد مطلب: ۵۰۸۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، کریم مهری در جلسه کارگروه مخاطرات بخش کشاورزی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: عدم پرداخت غرامت خسارات سرمازدگی باغات از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی قابل قبول نیست، لذا تاکید می کنم مبالغ غرامت خسارت دیدگان بیمه شده باید هرچه سریعتر پرداخت شود.
وی با اشاره به ضرورت واکسیناسیون دام ها توسط دامداران، گفت: از معاونت بهبود تولیدات دام، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان انتظار داریم با برگزاری کلاس های ویژه، فرهنگ سازی واکسیناسیون را انجام و از هدررفت سرمایه های ملی جلوگیری کنند.
مهری با اشاره به اینکه کشمش از عمده ترین محصولات صادراتی می باشد، افزود: دامداران عنایت کنند دام سنگین با قیمت 40 یا 50 میلیون ریالی را فدای یک واکسن 40 هزار ریالی نکنند.
مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بیماری تب برفکی به طور کلی در سطح استان کنترل شده و هیچ مورد گزارش بیماری و یا تلفات از اول خرداد ماه سالجاری گزارش نشده است.
امیرحسین بهداد افزود: واکسن دام سنگین بهادار است لذا دامداران با پرداخت بهای واکسن نسبت به واکسیناسیون اقدام می کنند و بخاطر همین مسئله استقبال دامداران کمتر است ولی واکسن دام سبک رایگان بوده و دامداران اشتیاق بیشتری نسبت به واکسیناسیون از خود نشان می دهند.
وی گفت: دامداران برای واکسیناسیون دام سنگین همت بیشتری بخرج دهند.
مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: تمامی شهرستانها دارای امکانات حداقلی لازم جهت مقابله با بیماریهای آنفولانزای مرغی و PCRبوده و همکاران با هوشیاری کامل تمام مناطق تحت پوشش را رصد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار