تا پایان سال ۹۶

17هزارهکتاراز اراضی کشاورزی زنجان مجهز به سامانه های نوین آبیاری میشود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تا پایان سال 96، 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان مجهز به سیستم سامانه های نوین آبیاری می شوند.

کد مطلب: ۵۰۷۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " حسین جعفری " در همایش بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: در زمان حاضر هشت هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان مجهز به سامانه های آبیاری نوین بوده و در سطح برخی زمین های کشاورزی نیز عملیات نصب و راه اندازی سیستم های آبیاری نوین در دست اجرا است .

وی نوع بذر و نهال های مورد استفاده در کشت را از مولفه های اساسی افزایش بهره وری در تولید کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: زنجان در سه سال گذشته جزو استان های برتر در زمینه تامین بذرهای گواهی شده و تولید نهال در کشور معرفی شده است .

جعفری به تغییر رویکردها و تدوین سیاست های جدید در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: تمرکز روی تولید و توسعه عمودی به جای افزایش کمی سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح و گسترش فعالیت های آموزشی، ترویجی و تحقیقات کشاورزی از جمله جهت گیری های عمده مجموعه جهاد کشاورزی در زمان حاضر است .

وی با اعلام اینکه استان زنجان در زمینه آموزش بهره برداران و کشاورزان در سال گذشته رتبه نخست کشور را از آن خود کرد، اظهار کرد: انجام فعالیت های کشاورزی بدون توجه به دستاوردهای علمی و به کارگیری آن ها، مقرون به صرفه نخواهد بود .

جعفری به اهمیت و جایگاه کشاورزی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با وجود مشکلات و نارسایی های متعدد، در بخش اقتصادی شاهد رشد چهار درصدی در کشور شدیم که این امر نشان از بالندگی ظرفیت های بخش کشاورزی است .

وی به تحقق خود کفایی در تولید گندم در سال جاری اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر میزان مدت ذخیره سازی گندم جهت مصرف در زنجان به بیش از یک سال رسیده است .

جعفری به نقش بخش کشاورزی در کاهش نرخ بیکاری روستایی اشاره کرد و گفت: در نتیجه توسعه کشاورزی در چند سال اخیر، از سال 93 تا کنون، نسبت درآمد به هزینه در خانوارهای روستایی مثبت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تمام لوازم پیشرفت در بخش کشاورزی کشور، به طور کامل درون زا است، گفت: کشاورزی مردمی ترین فعالیت اقتصادی در کشور است به طوری که 98 درصد تولیدات در این حوزه توسط مردم انجام می شود .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: نهادهای انقلابی از جمله جهاد سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن که در اوایل انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شدند، منشا خیر و برکت های فراوانی در کشور شده اند .

حجت الاسلام محسن حسینی افزود: در شرایط حاضر لازم است با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی لباس عمل بپوشیم و هر یک در حد بضاعت خود برای نیل به هدف های تعیین شده، تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار