در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

امضای اسنادمالی توسط شهرداران مناطق خلاف قانون است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلام اینکه طبق قانون باید شهرداران مناطق مختلف پایتخت باید به تأیید شورا برسند، گفت: قائم مقام شهردار تهران در مناطق باید تأییدیه اعضای شورا را اخذ کند در غیر اینصورت اسنادی را که امضا می کنند، خلاف قانون است.

کد مطلب: ۵۰۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

علی صابری در گفت و گو با خبرنگر اجتماعی پانا، درخصوص موضوع انتصابات شهرداران مناطق از سوی شهرداری اظهار داشت: بند یک تبصره 30 ماده 71 قانون شوراها می گوید در شهرداری، پرداخت ها به موجب اسناد مثبته صورت می گیرد که به امضای دو نفر شامل (شهردارو ذیحساب کل) می رسد. همچنین طبق این قانون شهرداران مناطق باید به تأیید شورای شهر رسیده باشد. در حال حاضر قائم مقام ذیحسابان در شورا تأیید می شوند بنابراین قائم مقام شهردار تهران که همان شهرداران مناطق هستند و می خواهند اسناد مالی را امضا کنند، می بایست به تأیید اعضای شورا برسد نه اینکه شورا آن ها را انتخاب کند بلکه فقط تأیید کند.


وی افزود: شهردار تهران برای اینکه همه اسناد مالی را امضا کند، وقت ندارد بنابراین می خواهد این اختیار را به شهرداران مناطق تفویض کند که این تفویض باید به تأیید شورای شهر برسد اما اینکه چرا این روند تا کنون انجام نشده را باید پرسید. متأسفانه هر زمان که این موضوع در شورا مطرح می شود، به جنجالی می شود.


این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شهردار تهران مصاحبه ای انجام داده که در آن اعلام کرده این موضوع را در دوره سوم شورای شهر از طریق مجلس شورای اسلامی حل کرده است اما من نمی دانم چه چیزی حل شده است.


صابری در پاسخ به این سوال که چرا کمیسیون حقوقی شورای شهر موضوع انتصابات شهرداران مناطق را پیگیری نمی کند، توضیح داد: سال گذشته بنده نامه ای را به رئیس شورای شهر درباره حل موضوع انتصابات شهرداران مناطق دادم تا طبق آن نظر کمیسیون های مختلف شورا اخذ شود که نظر کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت بر این بود که این افراد باید به تایید اعضای شورا برسند اما در مجموع تا کنون اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش پانا، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست و پنجاه یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به عزل و نصب شهرداران مناطق تهران گفت: در قانون عنوانی به نام شهردار منطقه نداریم و در اصل آنها از شهردار تهران حکم تنفیذ در آن منطقه می‌گیرند و برای قانونی شدن امضای شان باید توسط شورا تایید شوند، همانطور كه شورا به ذیحسابان رای اعتماد می دهد آنها نیز باید از شورا رای اعتماد بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار