غنی سازی اوقات فراغت، پدیده ای فرهنگی و اجتماعی است

نشست برنامه ریزی و کیفیت بخشی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان تویسركان در تابستان 1395 با حضور کارشناسان اداره، مدیران کانون ها و سالن های ورزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۰۶۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تویسركان گفت: غنی سازی اوقات فراغت به عنوان پدیده ای فرهنگی و اجتماعی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... تاثیر گذار بوده و موضع مشترک تمام اقشار جامعه است.
جواد اسدبیگی افزود: ویژگی های نهفته در اوقات فراغت دارای عواملی است که از یک سو مورد توجه دست اندرکاران تعلیم و تربیت، مسو ولان امور فرهنگی و از طرف دیگر جامعه شناسان و روانشناسان قرار می گیرد.
وی اوقات فراغت را آیینه تمام نمای فرهنگ یک جامعه دانست و گفت: جامعه شناسان معتقدند امروزه لحظه لحظه اوقات فراغت، از چنان اهمیتی برخوردار است که می تواند جزئی از فرهنگ جامعه تلقی شود به این معنی که چگونگی گذراندن اوقات فراغت یک جامعه تا حد بسیاری معرف ویژگیهای فرهنگی و توسعه یافتگی آن جامعه است.
اسدبیگی خطاب به مدیران کانون ها و سالن های ورزشی شهرستان گفت: اگر به نحوی، برای اوقات فراغت برنامه ریزی شود که با نقشه زندگی و کار و فعالیت نوجوانان و جوانان مغایرت داشته باشد و یا در مقابل هنجارهای اجتماعی قرار گیرد اوقات فراغت به یک مشکل اجتماعی تبدیل خواهد شد، لذا برنامه ریزی ها باید با شناخت لازم از روحیات و علاقه دانش آموزان انجام شود تا در نهایت بازخورد لازم از فعالیت ها بدست آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار