تبدیل دروازه قرآن شیراز به موزه قرآنی منوط به صدور مجوز میراث فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اشاره به تصویب شورای شهر برای تبدیل دروازه قرآن شیراز به موزه قرآنی گفت: شروع این پروژه منوط به صدور مجوز از میراث فرهنگی استان فارس است.

کد مطلب: ۵۰۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ محمدرضا هاجری با اشاره به اینکه طرح شورای شهر شیراز برای تبدیل دروازه قرآن به موزه قرآنی شامل مرمت و بازسازی این بنا نیز می‌شود، اظهار داشت: این طرح از سوی شورای شهر تصویب شده و شروع کار منوط به صدور مجوز از سوی میراث فرهنگی است.
وی با بیان اینکه بیش از 30 میلیارد ریال برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است، گفت: بودجه اجرای این طرح از ردیف بودجه فعالیت‌های قرآنی تامین می‌شود و مشکلی برای تامین بودجه وجود ندارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز افزود: در طرح مذکور فضاهای داخلی بنا قرار است محلی برای نگهداری نفایس قرآنی یا نمایش فعالیت‌های قرآنی نظیر خوشنویسی شود.
هاجری با اشاره به توانمندی‌های قرآنی استان فارس به ویژه در شهرستان‌های نظیر ارسنجان و استهبان خاطرنشان کرد: می‌توان از طریق این فضا و به صورت دیجیتال فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها را نیز بازتاب داد.
وی درباره قرآن 17 منی این بنا که در حال حاضر در موزه پارس نگهداری می‌شود، تصریح کرد: بنا نیست که این قرآن قدیمی و نفیس به بنا منتقل شود بلکه تنها شبیه‌سازی می‌شود تا فضای معنوی قرآن دوباره به این بنا بازگردد.
بنابر این گزارش در 21 اردیبهشت ماه 95 طرح تبدیل دروازه قرآن شیراز به موزه و مرمت این بنا پس از 5 ماه کش و قوس در صحن علنی شورای شهر شیراز به تصویب رسید.
منبع:تسنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار