معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری خبر داد:

اجرای طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به پایه اول

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان با شرکت 4000 دانش آموز در سطح منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۳۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران ، شیرین ولی زاده در این رابطه افزود: در این طرح دانش آموزان پایه اول دبستان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، شاخص های پزشکی و بهداشتی سنجش و اندازه گیری می شوند ودر صورت نیاز به مراقبت های بیشتر به پایگاه های تخصصی تر معرفی می شوند.

ولی زاده با اشاره به اهداف این طرح گفت: هدف عمده اجرای این طرح شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه آنان است تا با برطرف کردن این نیازها در مـــــدارس استثنایی تحت آموزش قرار گیرند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، آزمون های اندازه گیری سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی دانش آموزان را مطابق با استانداردهای بین المللی دانست و اظهار کرد: ایــــــن آزمون ها با پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می شود.

ولی زاده تصریح کرد: هنگامی که خانواده ها برای ثبت نام در پایه اول فرزندشان به دبستان مراجعه می کنند از طریقه مدرسه مراجعه به پایگاه های سنجش نوبت دهی انجام می گیرد.

وی افزود: اگر سلامت نوآموزان تایید شود، برگه سلامت دریافت می کنند و به مدرسه برای ثبت نام مراجعه خواهند کرد. اگر مشکوک به مشکلی باشند، به مراکز تخصصی ارجاع خواهند شد.

شایان ذکر است ، طرح مذکوراز امروز به طور رسمی و همزمان با سراسر کشور در سه مرکز علی اکبر طالبی دولت آباد، شهید بهشتی قیامدشت و لقمان حکیم واقع در خاور شهر اجرا می گردد.

/خبرنگار : نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار