سخنگوی شورای شهر تهران در گفت و گو با پانا:

شهرداری باید هر شش ماه یکبار صورت حساب های مالی خود را به شورا ارایه دهد

خبرگزاری پانا:سخنگوی شورای شهر تهران گفت:شهرداری طبق قانون باید هر شش ماه یک بار صورت حساب های مالی خود را به شورا ارائه دهد و این آشکار بودن هزینه کردهای شهرداری باید فارغ از مباحث بودجه ای شهرداری باشد و نباید تنها در حال حاضر که بحث تصویب بودجه شهرداری مطرح شده است، موضوع ارائه بیلان های مالی شهرداری نیز به میان کشیده شود.

کد مطلب: ۵۰۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

خسرو دانشجو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص لزوم ارائه صورت های مالی سال های 89 و 90 شهرداری به شورای شهر بیان کرد: ارائه صورت های مالی جزء وظایف شهرداری است و نیاز به تذکر ندارد.

وی ادامه داد: شهرداری طبق قانون باید هر شش ماه یک بار صورت حساب های مالی خود را به شورا ارائه دهد و این آشکار بودن هزینه کردهای شهرداری باید فارغ از مباحث بودجه ای شهرداری باشد و نباید تنها در حال حاضر که بحث تصویب بودجه شهرداری مطرح شده است، موضوع ارائه بیلان های مالی شهرداری نیز به میان کشیده شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: اساسا شهرداری سازمانی است که تمامی فعالیت های آن به همراه صورت حساب های مالی باید شفاف باشد و میزان درآمدها، پروژه های عمرانی، هزینه کردها، متمم ها و تمامی مسائل حول محور فعالیت های شهرداری باید بدون هیچ ابهامی ارائه شود و قانونا شهرداری موظف است که حساب های مالی خود را به شکل دوره ای و منظم به شورای شهر ارائه کند.

به گزارش پانا، اعضای شورای شهر اعلام کرده اند که به منظور بررسی بودجه سال آینده نیاز به صورت‌های مالی سالهای 89 تا 91 است.

در همین راستا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: صورت های مالی سالهای 89 و 90 هنوز به شورای شهر ارائه نشده است و برای اینکه ما بتوانیم بودجه سال 92 را بررسی و تصویب کنیم می بایستی صورت های مالی سالهای 89 و 90 را داشته باشیم.

به همین منظور معاون مالی شهرداری تهران در توضیح این مطلب افزود: صورت های مالی سالهای 89 و 90 را آماده کرده ایم اما تاکنون از طرف شهرداری صورت های مالی تلفیقی ارائه نمی شد و همه سازمانها و مناطق صورت های مالی جداگانه ارائه می کردند. وی متعهد شده است که طی دو هفته دیگر این صورت حساب ها را به شورای شهر ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار