صادرات بخش کشاورزی باید فعال باشد

امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار در بخش کشاورزی از استان قزوین صادرات صورت گیرد و اگراین میزان تحقق یابدحرکت خوبی در تولید پایدار بخش کشاورزی است.

کد مطلب: ۵۰۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین سه شنبه 11 خرداد 95 در جلسه عملیاتی نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی که در باغستان برگزار شد ضمن تاکید بر این که صادرات بخش کشاورزی باید فعال و با برنامه ریزی زمینه صادرات محصولات کشاورزی، گوشت مرغ، تخم مرغ و دیگر محصولات مهیا شود گفت: بازار روسیه فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین است و تکیه بر صادرات موجب ایجاد زمینه اشتغال، جذب سرمایه گذار، افزایش تولید و رونق اقتصادی خواهد شد.

همتی اضافه کرد: اگر وضعیت صادراتی موجود را حفظ کنیم و با برنامه ریزی در این مسیر گام برداریم به تولید کنندگان کمک کرده ایم. استاندار قزوین اظهار کرد : امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار در بخش کشاورزی از استان قزوین صادرات صورت گیرد و اگراین میزان تحقق یابدحرکت خوبی در تولید پایدار بخش کشاورزی است.

همتی یادآور شد: به واحدهای تولید کننده کشاورزی که توان صادرات داشته باشند یارانه پرداخت خواهد شد و دولت یارانه ای که به بخش کشاورزی تخصیص داده به واحدهای صادر کننده پرداخت خواهد کرد و به واحدهایی که صادرات را نداشته باشند یارانه تخصیص داده نمی شود.

استاندارقزوین اضافه کرد: با برنامه ریزی و مدیریت واحد و استفاده از تکنولوژی نوین می توانیم زمینه صادرات را فراهم کنیم لذا اولویت اول استان قزوین باید صادرات محصولات کشاورزی باشد.

نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس گزارش موسسه تحقیقات، تاثیر کود بر عملکرد محصول ۳۵ درصد است که استفاده درست کود ۳۵ درصد بر راندمان تولید تاثیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار