دستگاههای اجرایی در نظارت و استاندارد سازی کالا و خدمات

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات شرق استان گلستان اظهار داشت: نقش استاندارد نقشی بی بدیل است و ارتقای سازمان استاندارد با توجه به مباحث نظارت کنترلی انجام گرفته است.

کد مطلب: ۵۰۰۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگلستان؛مهندس محمد حمیدی افزود: استاندارد سازی کالا و خدمات با هدف حفظ سرمایه های داخلی درجهت تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است.

وی یکی از چالشهای جدی استاندارد را نظارت بر بخش صنایع غذایی عنوان و برحساس‌کردن موضوع استاندارد در همه بخشها تاکیدکرد وگفت: دامنه استاندارد گسترده است و مدیران باید در مورد آن آموزش ببینند و باید مکانیزمی قوی درکنترل داشته باشیم.
وی، فرهنگ سازی نظارت وکنترل و اصلاح در هر بخش را مشمول استاندارد دانست افزود: با توجه به اینکه وظیفه اصلی استاندارد در کنار تدوین استانداردها به نظارت وکنترل است این اداره تنها با سه کارمند شرق استان را پوشش می‎دهد و فعالیتهای گسترده اداره استاندارد تعامل و حمایت همه دستگاه ها را می طلبد و با استفاده از ظرفیت اصناف باید صنعت و معدن تجارت و بازرسی و تعزیرات درکنار استاندارد قوی‌تر عمل کنند.
وی خاطر نشان کرد: اداره صنعت معدن تجارت باید تفاهم نامه 3 جانبه‌ای با شهرداری واصناف داشته باشد و کلاسهای آموزشی برای اصناف برگزار شود.
وی با اشاره به مردودی70 درصدی آزمون های استاندارد طلاجات در سطح شهرستان گفت: برای نظارت وکنترل استاندارد همه کالا و خدمات باید برنامه‌ای منسجم داشته باشیم و رعایت ایمنی تاکسی‌های گازسوز و کنترل کیفی خودروها و فرهنگ سازی باید در دستور این کارگروه قرار بگیرد چون با جان مردم در ارتباط است.
جعفری رئیس اداره استاندارد از تدوین استاندارد برای 100 واحد تولیدی و صدور 171 پروانه کاربرد در شرق استان خبر دادو گفت: 18 واحد تولیدی فاقد مجوزاستاندارد هستند وی همچنین از تاییدیه آسانسور برای 135 واحد در شرق استان وصدور 128 تایید گواهی در سال 94 در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: در سال 95 هم 5 تائیدیه صادر شده است. وی از اجرای 2958 آزمون توزین اوزان برای شرق استان خبر داد.

دستگاههای اجرایی در نظارت و استاندارد سازی کالا و خدمات به کمک اداره استاندارد می‌آیند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار